Gå til innhold

HVORDAN VENNE TIL MED SMOKK!sover i vår seng/sovner ved pupp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min tar ikke smokk, men har et enoooooooormt suge behov. Det det resulterer i er jo at hun sutter på puppen til hun sovner....! Med en gang jeg tar henne bort og forsøker å legge henne i sengen sin, vokner hun å begynner å skrike til hun får henge på puppen igjen:-)

Det vi gjør nå er at jeg legger hun i sengen vår med puppen i munnen og når hun sovner, sniker jeg den ut også legger jeg meg godt vekk fra henne og lar henne sove der. Dette er jo ikke bra...har hørt at vi ikke skal la de sovne med puppen, eller la de sove i vår seng. Har dette effekt når de er 3 uker? Får jo ikke sove om nettene hvis ikke..:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke alltid lett:) Prøv mange typer smokk og kanskje la pappa ta over jobben med smokke tilvenning. Hun får jo noe mye bedre med deg:)

Eldstemann tok ikke smokk, og minsten ville heller ikke. Min mor lærte yngsten å ta smokk ved å dyppe den i sukkervann, samme løsning som med magevondt. Det gikk.

Ellers går jo sugebehovet over eller avtar.

På sikt kan det være en dårlig uvane å la barnet sovne med puppen i munne, men samtidig er barnet bare 3 uker. En skal være litt forsiktig med samsoving pga. fare for overoppheting og om en av dere røyker. Tror det er vanlig at så små tilbringer deler eller hele natten i sengen, og en kan gradevis lære barnet å sove i egen seng.

Skrevet

Tusen takk for langt og bra svar:-)

Skal prøve tipsene dine:-) Ble litt letta nå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...