Gå til innhold

dere høygravide/fødeklare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når la babyen deres seg med hodet ned?

merket dere noe til det? hvordan kjentes det?

hva med når hodet festes? merker man det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min gutt la seg med hodet ned i uke 36. merket ikke at han snudde seg... hodet er ikke festet enda, ligger bare langt ned i bekkenet. er i min 39 uke nå.

Skrevet

H*n lå med hodet ned da vi var på ultralyd i uke 32 og har siden da ligget med hodet ned. Dette merket ikke jeg noen ting til, og hadde nok ikke merket det før vi skulle til jordmor heller om det ikke hadde vært for denne ekstra ultralyden vi ble sendt på. Vi var hos jordmor i uke 36 og da mente hun at hodet var festet og fra den tiden har også "sparkene" flyttet seg til over navlen.

Selv om jeg også kjenner en del begelser helt nede ved lysken, men dette sier jordmor er armene og det stemmer godt siden bevegelsene i lysken er mye svakere enn de jeg kjenner over navlen. På legekontroll i uke 38 sa legen også at hodet var festet, men jeg kjenner som sagt ingen forandring annet et at de kraftige "sparkene" er flyttet til over navlen. Nå er jeg 39+2.

Skrevet

Min jente la seg med hodet ned i uke 36 tror jeg, og jeg kjente det ikke.. Jordmor og fastlege er litt uenige om hodet er festa eller bevegelig, så det vet jeg ikke helt.. Er i uke 38 nå..

Skrevet

Når jeg var på kontroll i uke 32 så sa legen at han lå med hodet ned. Hadde kjent en forferdelig snuing i magen noen dager før, så det var nok da han snudde seg. Det kjentes ut som om hele magen "vrengte" seg et øyeblikk. Litt ekkelt faktisk.

Man kan ikke merke om hodet er festet eller ikke, men jeg merket at jeg ble betydelig bedre i bekkeket etter at hodet la seg ned i bekkenet og stabliserer det.

Skrevet

Her har han ligget med hodet ned siden 28,var veldig med liv og røre en morgen så det var nok da han snudde seg. Hodet ligger nå langt nede og er nesten festet. Er 38+2 i dag.

Skrevet

Er straks 35 fullgåtte uker.

Tror babyen ligger med hodet ned ut ifra hikkingen.. den er ikke festet

Skrevet

Min lille lå med hodet ned da vi var på kontroll i uke 28. På 32-ukers kontrollen var hodet festet. Jeg er overbevist om at det var det jeg kjente da det var ufattelig mye liv en kveld, etterfulgt av menssmerter som var ganske sterke - og da jeg sto opp neste morgen var det som at magen plutselig hadde "falt ned"... kunne plutselig puste lettere, og jeg kunne også se det godt i speilet. Tok bilde av magen og sammenlignet med forrige magebilde, og ganske korrekt; magen var plutselig nedover istedenfor utover.

Skrevet

hodet festet seg for meg i uke 37.. jeg kjente godt, fordi det presset voldsomt på blæra! jeg spurte jo også legen for sikkerhets skyld om det stemte da. og det gjorde det! =)

er foressten 9 dager over tiden nå! så håper det skjer noe snart!!

Skrevet

Hun hadde festet hodet i uke 38, og det mistenkte jeg for jeg mener jeg merket det ganske godt:) stort press nedover plutselig, litt merkelige fornemmelser og generelt ganske 'stiv og støl' i området der i noen dager..:) men magen min er ikke sunket, selvom hodet er festet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...