Gå til innhold

Langt over på sf-målene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, var hos jordmor i dag, og da hun målte magen min fikk hun et kjempehøyt mål. Ligger langt over "steken". Jeg er bare nyskjerrig på om det er andre som har opplevd dette?

Ble sendt videre til ekstra ul i morgen, så vi fikk sjekka hva som evt er årsaken...

:) Jaja, det var greit iallefall å få høre at det ikke bare var jeg som syns den var stor :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ligger også way over normalen, men var til jordmor i dag og hun sa det var fordi bebisen ligger i seteleie og har hode rett under ribbeina mine. Jeg er 25 uker i dag.

Skrevet

Hei jeg har også høyt mål men jordmoren min sa ikke noe på det..

Hvor høyt var ditt da ?:)

Skrevet

Hei,

Jeg lå langt over "normalen" gjennom hele mitt første svangerskap. Jeg var ellers ikke spesielt stor, og følte meg frisk og helt normal. Rett før fødsel "skremte" jordmor meg med at jeg ville få en veldig stor baby. Dagen etter fødte jeg riktig nok en lang, men ellers helt normal guttebaby. 55 cm og 3300 gram. Jeg tror det er veldig individuelt, så sikkert ingen grunn til bekymring :-)

Skrevet

Jeg er annengangs, og ligger også godt over det grønne feltet. Er 17 uker på vei.

Selv om det ikke er unormalt at livmora vokser fortere når man er flergangs, så syntes likevel jordmora at den var litt vel stor.

Og siden jeg var sikker på når siste mens var og har hatt regelmessig syklus, kunne jeg jo ikke være lenger på vei. Så hun hadde mistanke om at det kanskje kunne være tvillinger.

Jeg tror vel egentlig ikke det er tvillinger i min mage nå, for jeg tror nemlig jeg ville kjent mer liv flere steder samtidig hvis det var det. Men jeg skal til ul på fredag, så det blir jo spennende å se :)

En grunn til stor livmor kan også være at man har mye fostervann.

Blir spennende for deg å se på ul da, hva som er grunnen til høye mål. Lykke til! :)

Skrevet

Første svangerskap lå jeg langt over sf-normalen.

På kontrollene før fødsel sa jordmor at dersom jeg gikk til termin kunne jeg forvente et stort barn på over 4 kg.

Jeg fikk ei jente, 48 cm og 3450 g. Helt normal.

Mye spiller inn på målene, bl.a mengde fostervann.

Skrevet

hei jeg og er langt over normalenog vel så det , jeg er 23 uker på vei. ingen har gitt meg en god grunn, men nevnt det samme som tidliggere her , at jeg er annengangsfødende.

Skrevet

jeg ligger innen normalen, men bare så vidt, ligger akkurat på den ytterste streken. Gjorde det sist også, og fikk ei jente på 4260

Skrevet

Det kommer jo også ann på hvordan man bærer barnet, noen bærer det utover og andre innover på en måte.

I tilegg, hvis man er kort så har man jo mindre plass til å gjøre av barnet (kort mage).. det sa jordmor til meg.

Min mor lå over sf målene med meg, men jeg var 3400 og 38 cm, så det betyr ikke automatisk stor baby. Heldigvis.

Skrevet

Ja det er nok mange grunner til at det ligger høyt :) Mamma sier hun lå langt over da hun gikk med meg, og jeg var helt normal størrelse. Er førstegangs og 21+5 i dag. Målet lå¨på 26... Har vært på tre ul så jeg tviler på at det er to, men hun lyttet overalt for å sjekke om hun hørte flere :) Tror også terminen skal stemme ganske greit siden jeg var på ul i uke 8 og 12, og at de da ville sett tydelig om jeg var lengre på veg... :)

Blir spennende å se i morgen iallefall, glad jeg fikk time så fort :) Har også gått til privat gynekolog for de tidligere ul undersøkelsene, men nå skal jeg på sykehuset (UNN) og de har bedre ul apparat, så det kan jo bli fint det også :)

Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Hei.. tar de målende med en klype salt.. Sist gang låg jeg laaangt over normalen.. På slutten av svangerskapet låg jeg utenfor hele skjemaet.. over 40 cm.. var på ekstra UL og fikk beskjed om baby på over 4000gram.. Det som var greit var at de ikke ville ha latt meg gå over termin men fikk 4 dager før. Han var 4450 og 55 cm og 34 sm rundt hodet.. Men spiste en del usunt.

Skrevet

Hmm, spiser helt vanlig jeg. Beveger meg kanskje litt mindre, men jobber enda 100% i barnehage, så kan vel ikke si jeg er helt stillesittende heller :) Har hittil lagt på meg to kilo i løpet av svangerskapet, og er fornøyd med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...