Gjest Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Hun er 3 mnd, og jeg har lest på en sånn liste over hva de bør kunne fra 2-3 mnd. Det er noen av tingene hun ikke kan enda: -Hun holder sjelden hendene åpne -Hun snur seg ikke etter lyder. eller, hun snur seg etter skarpe lyder, men lite etter stemmer -Hun støtter seg ikke på albuene når hun ligger på magen. Hun løfter ikke hodet spesielt høyt heller. (dette er når hun ligger på golvet) Hvis hun ligger på magen vår når vi ligger litt skrått oppover, løfter hun hodet en del, men støtter seg ikke på albuene... Burde jeg være bekymret eller er hun bare litt treg?
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Høres ut som hun bare er litt "treg", men ring helsesøster og snakk med henne. Reagerer hun når dere snakker med henne, er jo det ikke noe i veien med hørselen. Holder hun ut lenge på magen? Prøv å legge henne ofte på magen for å "trene" og de om hun blir bedre. Det er så store variasjoner, og alt er jo normalt. Kos dere med vesla:)
Blue Lady Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Synes hun høres helt normal ut jeg. Tror ikke du skal lese så mye på hva de "skal"kunne, de spriker veldig og har ikke med nyansene i utviklingen. Kanskje Anniken er flink til noe annet? Vi foreldre trenger ikke å merke hva de er flinke på en gang, for det kan være en annen type utvikling som vi ikke merker om du skjønner. Mina er snart 4 mnd, og det er bare de siste 2 ukene hun har begynt å klare å holde hodet i mer enn 1 min når hun ligger på magen. Hun klarer ikke å få albuene sine frem om jeg ikke drar de frem. Hun er bedre utviklet menalt enn fysisk tror jeg. Broren var bedre utviklet fysisk, han var kjempetidlig ute med det, men "treg" med mye annet. Dersom ikke helsesøster er bekymret så trenger nok ikke du heller å være det.
*Lissi* Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Om du er bekymret så kano prate med hs. Tror ikke du skal bekymre deg. Babyer er forskjellige og utvikler seg i forskjellig tempo.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Hvis jeg sitter rett foran henne og snakker med henne, så "snakker" hun tilbake og smiler masse til meg. Men hvis jeg f.eks ligger ved siden av henne i senga eller på golvet, snur hun seg ikke mot meg eller noe. Når hun ligger på magen ligger hun egentlig bare med ansiktet ned i golvet og kaver masse med beina... løfter hodet bittelitt, men ikke mer. Men hun er veldig flink å holde hodet ellers, f.eks når hun sitter på fanget o.l. da sitter hun nesten av seg selv... Vi skal på 3 mnd-kontroll på torsdag, får ta det opp med helsesøster da=)
Prinsessa&pøbelr@kkeren Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Jeg synes hun virker normal jeg, minsten her var også litt treig,men plutselig går det veldig fort, så kos deg med snuppa di du
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Takk for svar=) Da kan jeg slappe av, og høre hva helsesøster sier på torsdag=)
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Årsaken til at hun ikke snur seg kan jo være at hun ikker er sterk nok. Vi har en gutt i familien med dårlig hørsel, og han pratet ikke heller tilbake. Om hun hadde vært tidlig ute snu seg, ligge lenge på mage med høyt hode osv. hadde jeg kanskje tenkt at det var rart at hun ikke snudde seg mot høye lyder- men slik jeg ser det har dere ingen grunn til å være urolige:)
*Rutletutt* Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 Ville ikke vært bekymret. Det er vel ikke noe fasit-svar på når de skal gjøre sånn og sånn, bare sånn ca. Milla var heller ikke flink å ligge på magen før jeg begynte å trene med henne. Litt hver dag når hun var opplagt - holde henne på rumpen slik at det ble like tungt som hodet og hjelpe til å få henne på albuene. Tok ikke så fryktelig lang tid før hun ble mye flinkere:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå