Gå til innhold

Vekt

baby nr 3 på vei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå ei jente på snart 7 mnd. og går bare ned i vekt..var 65 før jeg ble gravid, og er nå 55..går bare nedover:/ for noen høres kansje dette ut som et luksusproblem..men begynner å bli litt vel tynn nå synes jeg..har aldrig hørt at en skal gå ned så mye i vekt etter et svangerskap, er alltid motsatt, at en skal slite for å ta av seg noen kg. igjen... hva kan en gjøre for å gå opp i vekt, eller i det minste stoppe at vekta går nedover..?? spiser som en helt mange ganger om dagen og er veldig glad i søtsaker..før måtte jeg passe på vekta, for å holde den stabil og ikke gå opp..:/ alle klærne jeg hadde før graviditeten er aaalt for store..! HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du enda? I så fall kan det være det som suger næring fra deg.

Det viktigste er å spise sunn mat, mange ganger til dagen. Ha litt ekstra smør på skiva og fløte i sausen.

Skrevet

Samme her begge gangene. Hvis du ammer (og evn triller en del turer..) er det helt normalt tror jeg. Amming tar mye energi. I tillegg er jo ikke de første mnd med en baby de roligste månedene, man har sjelden tid til å nyte maten.. He he. Men hvis du ikke ammer ville jeg pratet med en lege. Og uansett; pass på å spise ofte og jevnt. Og ha skål nøtter for hånden og spis innimellom:)

Skrevet

ammer enda ja, men helsesøstra vi går med mener på at amming ikke skal gjør at en går ned i vekt..:S prøver alt jeg kan, tror ikke jeg kan spise mer uten å sprekke!

Skrevet

Gå til legen og ta en blodprøve! Det hender nemlig stoffskiftet slår litt krøll på seg etter et svangerskap og det ser de på en evt blodprøve.

Men du er ikke den eneste dette skjer med, har en venninne som slet med det samme, hun forsvant nesten til slutt og måtte slutte og amme.. Hun brukte over to år på å komme opp i normalvekt igjen etter svangerskapet hun.

Skrevet

Er ikke så veldig aktiv av meg heller, går bare en liten trilletur hvær dag..henter posten og lufter bikkja..:) har ikke ork til å gå noen lang tur, er helt utslitt og tappa for energi..

Skrevet

ja, kansje jeg skal ta meg en tur til legen..trodde ikke det var så veldig mye å få gjort med saken.. men slutte å amme tror jeg ikke vil gå her..har bare ammet henne siden hun ble født..hun nekter å ta flaske, å er ikke så veldig gla i grøt heller..bare puppen som gjelder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...