Gå til innhold

Navn til spansk etternavn?


Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Noen forslag til etternavnet Torres? Både gutte og jentenavn. Ungen vår blir sannsynligvis lysebrun med krøller:-) Mannen min er latinamerikaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjah, jeg kjenner en Mathias Torres - det har funka fint i Norge. Ellers er jo typiske navn som duger på både spansk og norsk:

 

Daniel, David, Elias, Benjamin, Nicolas, Eduard/Edvard, Andreas, Simon, Johannes, Tomas, Lucas ...

 

Anna, Sara, Maria, Clara, Camilla, Simone, Eva, Nadia, Ingrid, Cristina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benjamin er veldig fint, men ser på statestikken at det er ganske "in".. Litt rart syntes jeg, kjenner jo ingen som heter det. Ikke hørt om noen gang. Kanskje ikke så vanlig i Oslo/Akershus..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benjamin er ikke uvanlig sånn sett. I Akershus tror jeg ikke det er altfor mange med navnet, men jeg kjenner flere Benjamin-er.

 

Hva med:

 

Antonio

Emilio

Julian

August

Casper

Marcus

Felix

Ardian

Matthew

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er "hvit"blir nok ikke barnet lysebrunt m krøller.hehe

Erselv latino,har tre søstre og vi har alle barn med skandinavere...Vakker blir barnet-men ikke lysebrun..

Når det er sagt,syntes jeg at Clara,Fida og Sofia er vakre navn,som klinger vakkert også på spanskt

Guttenavn

Hector

Victor

Miguel

Martin er fine!

Har selv en sønn med navnet Sandros!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen... Kan ikke barnet bli mørkere i huden enn en skandinavier når far en spansk? Er det en standard at barnet blir lys i huden, med blå øyne og mørkt krøllete hår? Det kommer jo an på genblandingen hvordan barnet kommer til å se ut...

 

Til HI ift navn:

 

Hvis du synes Benjamin er et fint navn, synes jeg du skal gå for det. Benjamin Torres er et flott navn! Og det kan forkortes til Ben dersom det er vanskelig å uttale på andre språk =)

 

TIl jentenavn synes jeg det var flere gode forslag =)

Sofia/e Torres

Helena Torres

Elena Torres

 

Lykke til både med navnvalg og med babyen dere venter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor i latinamerika du kommer fra men.. Du bør jo vite at det er stor forskjell på hudfargen til latinamerikanere -hvis man velger å bruke et så stort/inkluderende uttrykk. Andre i familien til mannen min har i allefall lysebrune barn. Og de er også halvt. Mannen min er fra venezuela by d way hvis det har noe å si...He-he, selv.

Uansett, samme med fargetone for min del. Blir best uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...latinamerikanere kommer i alle farger fra sort til hvit...jeg måtte bare legge til dette. (Tenk på Brasil, f.eks, med etterkommere fra Afrika til Tyskland...fra fotballspillere som Pele og Ronaldo til modellen Gisele Bundchen, og selvfølgelig urbefolkningen.) Vakre menneske i det landet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt ikke sååå opptatt av den fargetonen.. Men man drømmer jo litt på hvordan den lille vil se ut. Og da er det vel naturlig å se på de andre halvt venezuela/norge barna i familien..? Men vil at barnet skal ha et navn som lyder bra på både norsk og spansk.

Benjamin Torres ligger absolutt på 1.plass!! Men aner jo ikke kjønn enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matheo

Elias

Adrian

Abraham

Naim

Oscar

Ivan

Lucas

Isaac

 

Miriam

Aurora

Noemi

Nadia

Amanda

Ines

Lucia

Rebeca

Elena

Carina

Cristina

Anna

Tamara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria foreslår jeg.

 

Når det gjelder fargen kan det likegjerne bli like mørkt som faren som det blir like lyst som deg, det er helt tilfeldig. (Begrunnet i genetikk som jeg ikke har ork til å begynne å skvise ut av hjernen akkurat nå:-D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte veldig godt Benjamin jeg også! :) Var nydelig. Benjamin Torres, klinger fint.

 

Jentenavn synes jeg Michelle var fint. Isabella, Maria, Sofia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmm.... Maria ville jeg ungått, for det heter 5o % av alle spanske hunnkjønn :-)

Synes Luna er fint, og nå er det jo også en del brukt i Norge.

Ellers er jo "bankers-navn" som Julia, Victoria, Anna, Sandara, Gabi...

Ser noen foreslå Ingrid, men det blir jo veldig feil uttale på spnsk (regner med det er noe spansktalende familie her). Nora blir faktisk veldig fint på spansk - eller deres egen variant Nuria.

Regelen er vel at det ikke bør være med E på slutten, da det i alle tilfeller vil bli uttalt som A.....

 

Guttenavn.... Synes Mauricio er veldig fint, men det blir kanskje litt "vanskelig" på norsk. Litt kjekt med Roger, som skrives likt på begge språk, men uttales ulikt. Matheo er også nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...