Gå til innhold

Feber og tenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært hos tannlegen. Et lite hull som måtte tas :( Jeg benyttet anlednigen til å spørre litt ang å få tenner. Jeg spurte om det virkelig var tilfelle at barna har litt feber når de får tenner. Synes det egentlig er litt rart at man skal få feber. Tannlegen svarte at nei det var ingen sammenheng mellom feber og tenner. Eneste man kunne få var sikling og surving. Ellers så ble visst tannkjøttet litt blankt. Det var iallefall det min tannlege sa og hun er på vår alder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er sant at det ikke er noen naturlig sammenheng mellom tenner og feber, men det skal være en sammenheng mellom tenner og litt dårlig imunforsvar. Og da kommer det gjerne feber.

Tannlege-svigermor sier også at det er positivt med feber i forbindelse med tenner, for med feberen fører det med seg raskere blodgjennomstrømning, også i tannkjøttet og det gjør at tennene kommer raskere..

Skrevet

Hmmm, så rart?! Alle steder man leser, står det jo om feber og tenner. Og Erica hadde feber før hun fikk sin første tann. Men dette med imunforsvar stemmer jo bra, for hun ble litt småforkjølet i samme slengen, stakkars. Men sikling! Det stemmer i hvertfall her i gården! Vi snakker mengder!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...