Gå til innhold

Hvor lenge varer de ulike klesstørrelsene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en gutt på 4 uker som var 50cm og 3,2 kilo ved fødselen.

Nå er han 4 kilo, men jeg vet ikke lengden.

Har lagt merke til at noen av klærne i størrelse 50 begynner å bli for små.

Vet at alle barn er forskjellige, men er det noen som kan si meg litt hvordan det kan bli framover og hvor lenge de ulike størrelsene varer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan fortelle hvordan mine to barn har vokst.

vesla som i dag er 3 år, veide 3,5 kg og var 49 cm da hun ble født. hun bruke str. som følgende ca:

-14 dager gammel str. 50

-1-2 mnd 56.

-2-3 mnd 62.

-4-6 mnd 68.

-6-10/12 mnd 74

-1 år-74/80

gutten er bare 7,5 mnd, men jeg kan ta det fra han ble født til nå. han veide rett over 4 kg og var 52 cm.

-0-1 mnd str. 56 (han hoppet over str. 50)

-1-2 mnd str 62

-2-3 mnd 68

-4-7 mnd str 74

-7- mnd str 74 og 80.

som du ser så har mine to vokst i et veldig ulikt tempo.

Skrevet

vesla her har vokst veldig i rykk og napp. str 62 brukte vi ganske lenge, men 68 vokste hun fra på et vips. nå bruker vi 74 og det ser ut som den perioden skal vare litt lenger...

Skrevet

Jenta mi var 3350g og 51cm ved fødsel. Brukte 50 i ca to mnd - fra hun var 1 mnd passet også 56, selv om det var litt stort i begynnelsen. Hun er nå 4 mnd og bruker litt 56 og mest 62, er nå 5880g og 60cm.

Skrevet

Gnomen min er 6 måneder nå. Han brukte str. 50 de 3-4 første ukene, str 56 fra han var et par uker. Han var forresten 51 cm og 3,2 kg v fødselen. Begynte med størrelse 62 da han var 7-8 uker. Så ble det 68 v 4-måneders alder, i body og gensere, nå har noen av bodyene i str 68 blitt for små, så han har begynt å bruke noen få bodyer i str. 74. Her kommer det veldig an på type klær, bodyer og hele dresser vokser han først ut av. Bukser bruker han fortsatt i str. 62, går nok snart over til 68 selv om de fortsatt er litt lange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...