Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Gratulerer forresten! Dette er for dere hvor mannen har dårlig sæd....Hvilke verdier hadde prøven hos dere? Våres ligger rett under det som er normalt og legen mener at vi faktisk kan klare dette selv nå....etterhvert. Men jeg har mine tvil. Har holdt på lenge nå (4 år inkl. IVF) med sæd som var ubrukelig. Nå har mannen fått antibiotika så den har bedret seg betraktelig.... Hvilke verdier hadde dere, da det klaffet til slutt? Vi har nå: 21% som svømmer fort (bør være over 25), 10 % med normalt utseende (bør være 20?), 37% som beveger seg (bør være over 50), 73% som lever (bør være over 80).... Så husker jeg ikke mer. Sitter på jobb og resultatet er hjemme. Dette er de referanser som er viktigst ihvertfall. Hadde vært fint å få vite deres referanser. Vet ikke om jeg tør være optimist.:-)
k70 Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Kan svar deg, selv om jeg husker dårlig de ulike referanseverdiene. Min mann tok 3 prøver. Etter den første fikk vi kun vite at ingen sædceller levde over 24 t. Vårt problem var dessuten menngden. Kun 1 million pr. mill på 2. prøve og kun 1,5. million pr. mill på 3 prøve. Det er elendig. Tror ellers ref. var tja tja, selv om det var mange unormale/abnormale. INGEN trodde vi skulle greie det på egen hånd. Jeg ble plutselig gravid 3 ganger på 8 mnd (mens sædprøvene ble tatt faktisk). Mistet de to første gangene tidlig, deretter gikk alt bra med relativt ukomplisert svangerskap og fødsel. Venter nå nr. 2, men mistet også i en komplisert spontanabort for halvannet år siden ca. Jeg tror kanskje jeg har mistet flere ganger nettopp pga. sædkvaliteten og abnormale sædceller el, men de lærde strides om det. Det går an å bli gravide tross elendige odds. Men jeg vet ikke hvorfor noen lykkes og andre ikke. Ingen vil forske på det.... Jeg var over 30 år når vi startet prøvingen, og hadde heller ikke alderen på min side. Nå er jeg trolig snart tobarnsmor og veldig ydmyk, lykkelig og takknemmelig. Jeg følger litt med på sidene her fordi vi selv var inne for å få tatt ICSI i sin tid, men avlyste altså rett før. Ønsker deg og alle andre lykke til! Ønsker med hele mitt hjerte at dere snart blir foreldre!
MaybeMe? Skrevet 4. desember 2007 #3 Skrevet 4. desember 2007 Kjære Tinna Jeg husker ikke alle verdiene lengre, var en tid jeg kunne dem utenat...hehe. Husker iallefall at første prøven mannen min tok så var antallet bare 3 mill, og det er jo laaaaangt under gjennomsnittet. Jeg ble gravid rett etter den prøven var tatt, så noe liv der inne må det jo ha vært, men mistet i MA. På neste prøve var antallet steget til 11-12 millioner, og steg vel deretter litt til på den tredje. Bevegeligheten var også ganske nedsatt, den verdien sank faktisk når antallet økte, mens verdien på de som svømte fort var ganske bra. Men kvaliteten på cellene ble vurdert til å være så dårlig at vi ble satt opp til icsi-forsøk. Akkurat da jeg skulle starte på sprøyter på forsøk nr 2 oppdaget vi at jeg var gravid, så det er absolutt håp! Han har ikke tatt antibiotika-kurer eller hormonkurer, bare knasket vitaminer. ) Masse lykke til!
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2007 Guda meg. Så flott da! Gratulerer!! Vi har forøvrig sen skjønn liten gutt på 5 år sammen, så vi har fått det til en gang....men så ble det stopp. Tror mannens sæd barer ble værre og værre grunnet den infeksjonen som lå der fra tidligere. Nå er den bort så vi får håpe på det beste:-) Da du ble gravid - PRØVDE dere da, eller bare skjedde det? Jeg må innrømme at jeg tar eltester nå og prøver å time rett. Det er tross alt viktig å treffe rett tid nå da, siden det ikke er optimalt. Hva gjorde du? Lykke til med barna dine!
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. desember 2007 Så flott! Jeg husker det....Det er godt at det finnes håp! Var dere igjennom 1 forsøk som ikke lyktes da, eller - og så ble du gravid på egenhånd ?(ved hjelp av mannen selvsagt:-). Vi har vært igjennom 4 ivf uten resultat. Nå etter kur hos Purvis mener han at dette er godt nok til å løse det selv. Jeg trodde ikke mine egne ører! Men tør heller ikke være optimist. Man har jo hatt så mange nedturer. Det er så rart det her - Der hvor legene sier at det ikke finnes håp, der løser det seg alikevel. Vi har fått grønt lys nå - så kanskje jeg skal tøre å være litt optimist alikevel da? Nei...da blir jeg bare skuffet. Lykke til i svangerskapet! Hvor gammel er du forresten?
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2007 .......husker deg, mener jeg:-)
MaybeMe? Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Vi hadde et mislykket forsøk ja, og skulle akkurat til å starte opp med sprøytene på forsøk nr. 2. I følge Dr. Purvis var det ikke mye tess i svømmerne, men gyn mente at det ikke var så veldig dårlig resultat, og at vi kunne klare det selv. Jeg har akkurat fylt 29, så går dette bra så blir jeg mamma før jeg blir 30.... 6+6 i dag.
k70 Skrevet 8. desember 2007 #8 Skrevet 8. desember 2007 Er her sjeldent nå. Takk skal du ha forresten! Ja - vi prøvde aktivt, Det gikk endel eggløsningstester, men etterhvert sjekket jeg heller tempr. for å se når jeg hadde hatt eggløsning. Etterhvert orket jeg ikke det heller, da hadde vi "annen hver dag-opplegg" ca. fom. dag 10-16 el. De gangene jeg har lyktes har det trolig skjedd på morgenen - men det kan være helt tilfeldig. Kanskje er det nærmere eggløsningstidspunktet mitt? Lykke til til deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå