Gjest Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 hvis jeg forteller legen om depresjonen min? er så redd for det at jeg ikke tør si noe. barna mine har det bare godt altså og det går ikke utover de men jeg er redd lege eller evt helsestasjonen skal tro det hvis jeg forteller hvor deprimert jeg er
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Det skal mye tilfor å miste barna. Jeg vil tro at du får mer støtte enn motgang i en slik situasjon.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Å ta fra foreldre barna er siste løsning etter at mye annet er prøvd. Syns du skal ta kontakt med legen og få hjelp. Kan være at ungene merker at du er deprimert selv om ikke du tror det.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Nei, det skal som sagt veldig mye til for at du blir tatt ifra barna. Det vil heller bli satt i støttetiltak slik at du kan få den hjelpen du trenger og komme deg ut av depresjonen:-) For din egen og barnas del..
Fire småtroll Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Du blir ikke fratatt barna fordi du er deprimert! Nå vet jeg ingenting om din livssituasjon ellers, men en normal familie/mor med velfungerende barn mister ikke barna pga sykdom, du vil få hjelp.
nickoline og supermann Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 tror heller ikke du mister barna. Men er du sikker på at barna har det helt bra når du er deprimert. Vet ikke hvor syk du er da, men leste en artikkel om en dame som var deprimert og hadde sosial angst. hun hadde trodd barna hadde det bra, men når de ble større viste det seg at de hadde fått en slags omsorgsfølelse for mamman sin. Og det skal jo være motsatt...... Håper du tørr å være åpen, så du kan få hjelp!
balsam Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 hei! jeg kan fortelle litt fra min erfaring med dette.... jeg var kjempe syk i mange år før jeg fikk snuppa mi... masse inn og ut av sykehus og andre institusjoner... da jeg ble gravid og velgte å beholde barnet ble barnevernet koblet inn og jeg fikk samtaler 4 dager i uken... jo nermere det kom fødselen jo bedre ble jeg... da snuppa mi kom mente barnevernet i samarbeid med psykologen min at det ikke lenger var nødvendig at de var innblandet, men både fastlege og psykolog var klar over problemene mine og at dette var noe en skulle jobbe mer med... da snuppa var 8 mnd avslutta jeg og psykologen min behandlingen sammen og jeg ble erklært frisk... noe jeg har vært siden, men legen min vet enda om dette og jeg vet at dersom jeg skulle få behov for hjelp vet jeg at jeg vil få det!! min erfaring er at de bare vil hjelpe deg og barna dine=) vær så snill å søk hjelp og kom deg ut av det!! ta gjerne kontakt dersom du ønsker å snakke mer!!! kan sende deg pm med msn dersom du vil det!!!
Gjest ->>- Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Nei. Dersom legen blir bekymret for at din psykiske helse kan gå ut over evnen din til å gi barna dine omsorg, kan h*n kontakte barnevernet. Da vil de igjen kontakte deg og antagelig be om en samtale rundt situasjonen deres. Dersom du og de i samråd kommer frem til at du strever med foreldrerollen for tiden, kan de tilby støttetiltak. Det skal ekstremt mye til for at barnevernet går inn med tvangstiltak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå