Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Herregud, jeg bryr meg ikke så mye om rettskriving altså, men ser enkelte innlegg på sidene her. "Hvordan bil har dere?" "Hvordan vogn ville dere valgt?" Skjønner godt at folk bommer på bokstavene når man skriver innlegg men dette er jo rett og slett feil grammatikk!! Hører dere ikke det selv??
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Her skjønner jeg ikke hva du mener. Hva er riktig da?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Hvilken bil og hvilken vogn ja. Ikke hvordan bil.....Hvis man sier det, ville man da ha sagt: "Hvilken går det med deg?" Det er veeeldig stor forskjell på hvordan og hvilken.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Hmmm, dette kan da umulig stemme! Tror begge deler kan brukes. Eks: Hvis du ikke aner hvordan bil noen eier, da spør du hvordan bil har du?! Hvis du vet at eieren har en bil som står blandt flere andre biler, da spør du hvilken bil er din?!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Helst bør du si "Hvilken type bil har du?" eller "Hvilken type vogn?" Hvordan er feil ord i denne sammenhengen uansett, Akkurat som "Hvem film vil du se?" Helt feil.. En annen ting er de som ikke har lært seg riktig bruk av "hun" og "henne".. "Henne ble født klokken 23:17" Arrrrrggh!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Jeg legger på en arrrg fra meg også. Hvordan hund har du? hjelp
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 Hva slags bil har dere? Hva slags vogn ville dere valgt? Dette ville jeg skrevet, men vet ikke om det er korrekt rettskriving.
Patetica fåkksi Skrevet 3. desember 2007 #10 Skrevet 3. desember 2007 Jeg er fra (rett ved) Drammen og sier "aassen" jeg ;-P Hey, aassen bil erre du har'a?
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #11 Skrevet 3. desember 2007 Det sier jeg også, men jeg ville aldri skrevet det. Dialekt er en ting, måten man uttrykker seg skriftlig sier mer om noe helt annet. Uten at vi kanskje skal gå i dybden på det..
Ikkelektuell Skrevet 3. desember 2007 #12 Skrevet 3. desember 2007 "Dialekt er en ting, måten man uttrykker seg skriftlig sier mer om noe helt annet. Uten at vi kanskje skal gå i dybden på det.." Hvorfor ikke?
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Det er så langt fra temaet HI tok opp at vi kanskje heller skulle viet det en helt egen tråd. *Jeg vil nødig tråkke noen på tærne.
Ikkelektuell Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 Da kan du jo kanskje være så hensynsfull å starte en ny tråd, hvor du opplyser de brede lag om nøyaktig hva folks skriftlige uttrykksmåter sier om dem. Jeg er oppriktig nysgjerrig på hva du synes.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #15 Skrevet 4. desember 2007 Ja, jeg kan godt forstå at du er pirret. Men mine små meninger er ikke annet enn det, små og mine egne. Jeg tror ikke jeg har så mye å bidra med overfor bimbefolkningen. Men å diskutere med deg kunne jeg gjort i all evighet.
Ikkelektuell Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 Merkelig - jeg var jo så sikker på at vi har gjort nettopp det? NN, dine veier er virkelig uransakelige.
Patetica fåkksi Skrevet 4. desember 2007 #17 Skrevet 4. desember 2007 Ja! Ja! Ja! Gjör det! Diskuter i all evighet, for det er morro! Om du tror at du traakker meg paa taerne hvis du sier at det er pappskalle aa skrive "aassen" kan du tro omigjen. Jeg skriver nok vanligvis hvordan / hvilken / hva slags, men mer av rutine enn pappskallehet.
Ikkelektuell Skrevet 4. desember 2007 #18 Skrevet 4. desember 2007 Du er ikke så mye pappskalle som sombrero. (I tilfelle du lurer, så var det det første ordet jeg kom på den gangen som kunne relateres til noe i nærheten av noe spansk og brukes som et slags skjellsord, og i min bok heter du nå Balooa & Sombrero).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå