Gjest Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Finnes det en skjematisk "etter-boka" greie? Hvor mye er baby, fostervann, morkake og meg selv?
Andrebolleiovnen Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har hørt at det er vanlig å gå opp 10-15 kilo.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Har lest en plass at 12, 5 er det som fosteret og alt det medfølger veier, så dette er "idealet"... men de fleste legger på seg ekstra fett på kroppen fordi det trengs vel litt ekstra med energilager til fødsel og til ammingen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Babyen veier som regel mellom 3-4,5 kg og morkaken mellom 0,5-1 kg, fostervann mellom 600g - 1 kg og blodmengden som du mister under fødsel er som regel 500 g. Normal vektoppgsng er ca. 10-12 kg.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 venninda mi gikk opp knappe 6 kg.....
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 pluss brystene vokser jo også en hel del ;P
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Denne: http://www.i-am-pregnant.com/encyclopedia/W/Weight-Gain/ Tar utgangspunkt i din bmi før du ble gravid og gir deg en anbefaling. Som er ganske streng, så langt jeg kan se, så det er nok ingen krise om man ligger noen kilo over. Men der står det også beskrevet hvor mye av vekta som er hva. Poenget er jo at er man undervektig i utgangspunktet så er det kjempeviktig at man legger på seg mer enn babyen og tilhørende vekt. Amming er veldig energikrevende. Men er man overvektig i utgangspunktet så kan man jo godt legge på seg veldig lite uten at det tømmer reservene. Selv er jeg i uke 27 og har fremdeles ikke lagt på meg en kilo... det synes jeg er kjipt, for jeg vil gjerne ha mer energi når babyen kommer enn jeg har hatt til nå! Men jeg har litt å ta av og er ikke bekymret - baby vokser som han skal.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Legen min sa til meg at det er vanlig å gå opp rundt 20 % av kroppsvekten du hadde før du ble gravid. Jeg veide 60 kg og gikk faktisk opp 12 kg, som jo er 20 %.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 syns denne var litt rar jeg. I følge denne burde jeg bli ca 90 kg. Var litt over 80 sist kontroll, og fikk beskjed om at jeg ikke skulle legge på meg mer i svangerskapet, heller gå litt ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå