kjapttrygtogbilliigKIWIKIWI Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 dette har jeg sett sitert flere steder i forumet her på dib, og jeg vil bare minne om at det gjør nok de fleste. men en kjenner ikke alle som er her inne, og det er faktisk ikke alle som er like oppegående som "dere selv" - det kan finnes mødre her inne som av visse årsaker ikke veit hva som er best for sitt barn, vi veit jo ikke om det er mødre her inne som kanskje egentlig ikke burde hatt ansvar for barn etc. så da syns jeg det er litt tankeløst av dere som poengterer i alle slags debatter at "mamma veit best" og at alle råd fra helsestasjonen skal ignoreres, og i hvertfall la være å si det til helsesøster etc. jeg gjør meg nok selv ganske upop her inne, vurderte å signere anonym, men dette står jeg for, og er ikke ment som en kritikk - bare en påminnning. når dere kritiserer alle råd fra det offentlige(helsestasjon) og sier at mamma veit best for sitt barn - så tenker dere gjerne ikke på at det kan hende noen tar dette til seg som absolutt ikke burde gjøre det.
Kufiolilla Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Sant! Det lønner seg nok å både følge magefølelsen, OG å være åpen for andres råd.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Helt enig! For en tid tilbake var det et innlegg her inne om ei som ble rådet av HS til å gi barnet sitt fast føde. Innleggeren var uenig med HS - hun ville bare amme. Alle utenom meg svarte henne med at en mor vet best for barnet sitt. Saken vendte seg for og mot avbrutt nattesøvn osv. Men jeg satt også igjen med den samme følelsen som du. Noen mødre trenger faktisk litt tilbakemelding om at ting kunne vært annerledes. Dette innlegget jeg snakker om hadde sikkert tusenvis av punkter som ikke ble tatt med - men vi hører jo bare morens versjon. Det var ingen som brydde seg med å spørre hovedinnleggeren om hvorfor HS mente babyen trengte mer mat. Alle bare svarte at en mor vet best. Faktisk så trenger selv jeg råd - og ikke bare alltid høre at en mor vet best. Jeg vet faktisk ikke om det er best å sulte barnet mitt gjennom natten (han er 8mnd) eller om jeg bør gi mat fortsatt. Ellers må jeg si at det finnes mange udugelige mødre der ute som absolutt burde tatt seg et "mamma-kurs". Flott innlegg Tommelise25.
FrøkenKnallkul Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Helt enig med deg Tommelise! Samfunnet består både av svært oppegående mennesker, og mindre oppegående mennesker. Vil tro at begge gruppene er representert her, og de midt i mellom da. Noen har faktisk behov for mer rettledning enn andre for å være i stand til å ta de valgene som er best for barnet. Greit nok, man skal ikke sluke alle rådene man får på helsestasjonen rått, men som oftest er det nok mye i det de kommer med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå