Natasha!! Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Synes det er veldig fint med dobbelte navn. Har kalt min datter for Julia Stefanie og er veldig glad i det navnet. Men jeg kaller henne bare for Julia da... Bruker dere det ene fornavnet i hverdagen også? Når bruker dere eventuelt hele navnet da? Sparer kanskje det til den tiden når barna blir litt større? Hvordan presenterer dere babyene til andre? Takk for svarene!!! :-)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Begge mine sønner har to navn. Mellomnavnet er et "arvenavn" som jeg synst det er fint å ta med videre. Nå som de begge er så små bruker vi bare et navn - og presenterer bare med et navn. Men om barna vil bruke begge navnene når de er større må de jo bare det. Mange synst jeg er rar som tenker slikt. Hva skal de liksom med mellomnavnet når jeg ikke bruker det til daglig, men som sagt så blir det en tradisjon. I utlandet er det jo helt vanlig å ha det slikt. Jeg har derimot valgt bort å gi dem mitt etternavn. Tre navn får holde:)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Jenta mi har tre navn, jeg har mye familie i sverige og er oppvokst der selv. Der er er det veldig vanlig med mellomnavn. Så hun har tre navn, men det er bare ett navn som brukes til daglig. De to andre er arvenavn etter bestemødrene. Fin tradisjon synes jeg, så da blev det sånn=)
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Jeg bruker bare fornavnet til vanlig ja, men legger til mellomnavnet, og gjerne etternavnet, når jeg virkelig er opprørt når jeg snakker til ham, hehe... Er bare mellomste vår som har mellomnavn. Nå skal det sies at jeg ikke tror han skjønner at mellomnavnet er navnet hans det også (han er 3 år), jeg tror han tror vi bare tøyser med ham og legger selv på sitt mellomnavn på broren eller oss innimellom. Men regner med han vil forstå det etterhvert, så får han med tiden selv velge hva han vil bruke, enten fornavnet, mellomnavnet eller begge deler :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå