Gå til innhold

kynnere, farlig for babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte med en jordmor som sa at når vi får kynnere, strammes livmoren til det ytterste og babyen får ikke "puste"...

begynte plutselig å tenke på det nå, kan ikke være bra med for masse kynnere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kynnere skal ikke vere farlige i seg selv..men får man reglemessige kynnere tidlig i sv bør man ta en undersøkelse på det.

og hvis magen blir stram,kostant hard og ikke slipper bør det skjekkes.

men kynnere skal ikke vere farlig nei :)

Skrevet

vet at kynnere er livmoras måte å trene på til fødsel men har da aldri hørt at babyen ikke får "puste"....de jeg har prata med sier at kynnere er helt ufarlige uansett hvor mange du får...

Skrevet

Får ikke babyen "puste"?? Hva mener du (hun) egentlig med det? Babyene "puster" jo bare inni magen for å trene seg opp til å trekke pusten på utsiden:o) De får jo ikke akkurat oksygen den veien enda..

Kynnere fungerer jo på samme måte som rier (bare mye svakere), så det er bare fint at livmoren trener seg opp før fødselen. Det gjelder jo babyen også;o) Fint at den trener på å puste inni magen vår, selv om det ikke har noen reell funksjon enda.

Skrevet

Nei nei nei.. Kynnere er da ikke farlig for bebien, det er bra med litt kynnere, det viser bare at livmoren fungerer som den skal og den trener seg opp til fødselen. Kynner mot slutten av svangerskapet gir dessuten økt blodtilførsel til morkaka og bebien og er heller bra.. Alle gravide har kynnere, men det er ikke alle som legger merke til dem, mens noen kan bli veldig plaget.. Men kynnere kan bli "farlig" hvis de blir regelmessige, eller vonde, eller blir etterfulgt av nedpress. Da kan det være et tegn på at kynnerne påvirker livmorhalsen til å åpne seg for tidlig og dermed føre til for tidlig fødsel.. Bebien puster jo ikke selv i magen, den for jo oksygen og all næring via morkaka og navlestrengen.. Men den øver seg på å puste da..

Skrevet

Jeg har hørt at kynnere føles som massasje for babyen, jeg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...