Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Poden har blitt 6 mnd, og vi har forsøkt med smaksprøver på grøt, frukt, middag en stund. Men det er helt håpløst- han vil ikke ha! Bare kniper munnen igjen, og gråter hvis jeg klarer å lure inn litt.. Hva skal jeg gjøre? Flere som har samme problemet?
WeeOne Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Dette lurer jeg og på! min er 6 mnd og jeg har holdt på med grøt siden hun var 5 mnd. var så stolt forrige uke - hun hadde øket fra 2-3 munnfuller med grøt (med moset banan) til 8-9 munnfuller grønnsaksmos. men nå er det østers! kniper igjen og vil ikke ha noenting fra skje: ikke grøt, most banan, grønnsaksmos, fruktglass, middagsglass eller moset middag. har hatt litt suksess med småsmuler av brød. gikk helt amok over loff i går men nektet å spise grovbrød i dag. Sier som HI: hva skal jeg gjøre??
røre-røre og lille umulius Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Da er vel ikke poden klar for aa spise annet enn mm/mme. Vent noen uker for saa aa prove igjen.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Moppie- Hvordan mener du da jeg skal få i han jern?
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Jeg slet med akkurat det samme da prinsessa rundet 6 mnd. Hun nektet å spise grøt. Jeg prøvde alle triksene med veldig lite på skjea og alt det der, men redningen her ble sviskesaft i grøten. Jeg prøvde mosa banan også, men neida, det skulle ikke frøkna ha. Jeg kjøpte en flaske med sviskesaft fra Nestlè og blanda litt i grøten. Mmmmmmmm nam, nam. Da fikk grøten fart ned i magen. Jeg holdt meg til en ting av gangen og gav sviskesaft i grøten til hun spiste grøt både med og uten svisesaft før hun fikk middag. Men da spiste hun det også. Nå skal hun gjerne spise alt det vi andre spiser. Prøv å blande inn fruktpurrè, banan eller sviskesaft ;-) Kanskje det hjelper dere også, men det er jo ikke sikkert....
FanteGuri Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Nevøen min var heller ikke særlig begeistret for grøt, der fikk de til slutt til å gi ham grøt ved å ha kjøleskap døra oppe, slik at han hadde noe å se på. Avledingsmanøver.. Verdt et forsøk.. Ellers gjør det ingen skade å vente noen dager, hvis ikke poden vil ha grøt, fortsatt er melk det viktigste for babyen når han er bare 6 mnd.
Sylteflesk Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Ta en blodprøve hos legen eller hør med helsestasjonen om det er aktuelt med jerntilskudd. Min datter spiste minimalt fra vi begynte med fast føde ved 6-månedersalder og først nå som hun er 1 år spiser hun to grøtporsjoner om dagen. Middag vil hun fortsatt ikke ha. Oppfører seg som beskrevet over her, kniper igjen, gråter, fekter bort skjeen. HS har hele tiden sagt at vi ikke skal tvinge eller presse, gjerne ta pauser på en uke før vi prøver igjen. Vi har gitt henne jerntilskudd siden hun var 6 uker, pga av at hun var prematur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå