Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min lille datter er nå 4 mnd. Hun er en stor baby. Veier over 8 kg og er sikkert 64 lang.

Jeg begynte tidlig å gi henne MME (1 mnd) pga av lite melk på kveld og da hun skulle ha mat hyppig på natten og jeg har et stort søvnbehov. Blir rett og slett deprimert når jeg får for lite søvn.

Vi hadde et "tak" med henne for 1 mnd siden der vi utsatte nattamming ved å bare gi henne smokk. Det endte med bare 1 nattamming. Hun får kveldsmåltidet kl 20:00 (MME) og klarte å sove til alt melolm 2-4 om natten så mat igjen i 7 tiden... Vi var kjempe fornøyd... :) Får bare mat ca slik enda:)

Startet med grøt litt tidligere enn anbefalt da hun virker ofte sulten og har behov for mer mat. Hun var nærmere 3,5 mnd. Har kommet nå opp i 3 ts grøtpulver på tidlig kveld etterfulgt av amming og MME kl 20.

Etter at vi har lagt henne må vi ta henne stadig opp da hun griner og det kommer masse rap. Raper ikke ved det første. Føler på meg at dette har gått litt i feil retning da hun i det siste har vært veldig urolig på natten og våkner 3-4 ganger utenom nattamming bare for å få oppmerksomhet/smokk???Vondt i magen pga av grøt? Hun har alltid vært treg i magen gjerne bare avføring hver 7-8 dag Får både maltekstrakt og sviske, men det ser ikke ut til at hun sliter med dette på dagtid hvertfall. Litt usikker på hva hun vil, for sulten er jo hun ikke.

Jeg har hatt vanskeligheter med å sovne inn igjen og har i noen dager tatt sovemedisin og heller hoppet over amming på natten. Hun har da fått flaske. Hva kan vi gjøre annerledes? For å få henne til å sove mer uavbrutt? La henne sutre litt om natten før vi går inn til henne? Lærer hun av det? (hun sover på eget rom nå pga av mye lyder) Og så ; er det for tidlig med nattavvenning på henne? Hun er jo stor og god:) Men synes ikke det er gale med 1 amming pr natt, men det er den hyppige oppvåkningen ellers... Sover ikke etter hvertfall 17 på ettermiddagen. På dagtid styrer hun lurene sine selv.

Ønsket er å få henne til å sover rolig og uavbrutt, gjerne uten mat etterhvert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille er 4,5 mnd. Han fikk akkurat en tann, og i perioden før dette har han vært my mer urolig om natta. Nå når tannen har brutt igjennom sover han imidlertid som vanlig igjen. kanskje det er dette som skjer hos dere også? lykke til!

Skrevet

Tror du har begynt med grøt for tidelig

Skrevet

Carlo: Hvordan artet tannutbruddet seg? Dagtid? Natt?

Skrevet

Jeg tror du bør være litt mer tålmodig med hensyn til avvenning. De har perioder der de våkner ofte, og dette roer seg nok igjen.

Jeg synes ikke det er naturlig å slutte med nattamming før etter seks mnd, men vet at noen begynner tidligere.

Jeg synes det høres ut som barnet ditt er inne i en økeperiode. Det er bare å smøre seg med tålmodighet og henge med i økningen. Forsøk å ta igjen tapt søvn på dagtid. Dette er kanskje en tid dere trenger å være mye hjemme uten for mye program.

Lykke til!

Skrevet

Vi merket at han plutselig hadde sutreperioder, uten å være trøtt på dagen, og i tillegg uvante våkeperioder med sutring om natta. Kjente etter i munnen, og jammen var det ikke en liten forhøyning foran, den ble sakte større, og etter ca to uker var den brutt fram. Da var han like blid som før og sov om natta som før :-)

Skrevet

Hvordan tror du at hun er inne i en økeperiode? Hun får jo ikke mer mat en ellers. Det går i 2,5-3 timers mellomrom på dagen. Roer seg med smokk på natten, men skal ha denne så ofte.

Og angående for tidlig grøt så fikk jo vi grøt når vi var 3 mnd. Min mor fikk semulegrynsgrøt bare etter 2 mnd som var vanlig i den generasjonen. Ikke noe skade skjedd. Men det er det delte meninger om...;)

Skrevet

altså ikke delte meninger om at ikke noe skade har skjedd med min mor da.. uff... hehe............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...