Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Jeg blir virkelig skremt av innleggene dine (jeg forstår at det er flere av dere, men en anonym stikker seg ganske klart ut) Du fremstår som helt blottet for evnen til å føle empati med noen. Avvik fra en slik medmenneskelig forståelse er noe en forbinder med hensynsløse og selvsentrerte mennesker. Når man er med i en diskursjon, er det et stort poeng at man skal prøve å sette seg inn i hvilke følelser og problemer et menneske har (her: å ikke klare å slutte å røyke i svangerskapet). Jeg tenker at de som ikke klarer å slutte har det slik: Redde for at de skader barnet Skamfulle Føler seg mislykkede Alt annet enn stolte over at de røyker Engstelige Lei seg Har du prøvd å sette deg inn i hvordan det føles å ikke klare å slutte med noe du vet at skader barnet ditt? Også presterer du å skrive det du skriver??? Dårlig mor, barnemisshandling, fortjener ikke barnet, klarer ikke ta ansvar for dem... Huff, tør ikke tenkle på den dagen ditt barn trenger forståelse for noe. Det blir ikke greit for h*n
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Det er ikke noe som heter "å ikke KLARE å slutte".... Mange har klart det på dagen, hva feiler det de som ikke klarer det da? Dessuten heter det diskusjon ikke diskursjon.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Beklager, en skrivefeil, diskusjon heter det... beklager, beklager! hvis de røyker fremdeles og de er gravide, har de helt sikkert prøvd å slutte, men altså ikke klart det, siden de fremdeles røyker... poenget mitt er heller ikke å klare eller ikke klare, poenget er alt det utrolig stygge som sies! Den anonyme går jo regelrett til personangrep og er blottet for å klare å sette seg inn i andres situasjon og da har man ikke noe på et diskusjonsforum å gjøre.
snart mor til 3 Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 kjære HI..er bare å droppe dette temaet...om det er en ting som er sikkert så er det at du vil aldri få noen av de spydige anonyme til å se en sak fra to sider uansett hva.. Hvis man lever i en egen liten bobleverden hvor alt er i svart og hvit så er det ikke stort verken du eller jeg kan gjøre med den saken... nei,la heller de anonyme gjøre hva de vil...la de si hva de vil... en eller annen dag så vil boblen deres sprekke...la oss håpe de har noen i nærheten da som kan hjelpe dem,for vil tro at det kan bli et veldig stort sjokk for dem.. og ja,jeg vet at det smarte nå ville vært å skrevet dette anonymt..men hvorfor gidde det...liker ikke den knappen der.. og ja,jeg vet at etter jeg har trykt på "lagre" knappen vil det komme ti anonyme og fortelle alle alt om hvordan jeg ikke aner hva jeg prater om,hvordan jeg oppfordrer alle til å ødelegge barna sine ved å røyke og ikke minst for en forferdelig mor jeg er.. menmen..dem om det...ville bare be deg HI om å droppe hele temaet..det er rett og slett bare ikke verdt det... Men tanken er god..skjønner hva du mener når du startet dette...Hjertet var på rett sted...desverre er ikke kranglesiden et sted for å ha medfølelse for andre...det er skikkelig fy fy her....
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Signere deg sommerfugl=)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 signerer mente jeg selvfølgelig... best å få det rett så ikke en blir peppra av dritt for det også=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå