Gå til innhold

Tror dere på "Best i Test"- resultater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser til stadighet at foreldre velger til sine barn hva som kommer ut som best i test.

Leser dere da også testene?

Bilseter som kommer på førsteplass i en test, kan komme på sisteplass i neste test pga. at den første testen ikke testet kollisjon,men bare brukervennlighet. Leser dere det som står med liten skrift også?

Er nesten skremt hvor blindt mange stoler på slike tester.

Jeg kjøpte nytt bilsete forrige uke. Og jeg ble da fortalt av selger at Norge er det eneste land i hele verden som anbefaler bakovervendte bilseter. Stoler ikke blindt på han heller jeg da.

Mener bare det er lov å tenke selv. Ser alt for ofte her inne at det skrives: Vi kjøpte dette fordi det ble best i test.

Utrolig hvor mange forskjellig bilseter og sko som blir best i test:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trur på det som passer meg =) Liker testene, men det betyr ikke at jeg må nødt til å kjøpe testvinneren.

Skrevet

Absolutt ikke! Leser de, men kjøper det som syns å passe oss best.

Hører mye mer på venner og kjente sine erfaringer.

og det er ikke kun Norge som anbefaler bakovervendt, Sverige er kommet mye lenger enn oss på det området. Men det er vell nesten berre Skandinavia som har barna bakovervendt i bilen. Håper andre land følger etter, for ikke til å stikke under en stol at det er mye tryggere. :)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg:o) Kan være skummelt å sluke slike tester rått.

Dersom noe er testet leser jeg alltid "enkeltdelene" for seg. For min del er det f.eks lite viktig at bruksanvisningen er skrevet på norsk, eller er lettfattelig. Pris er også lite viktig når jeg skal se hvor godt et produkt kommer ut i en test.

Jeg stoler heller ikke på alle ansatte i alle butikker;o) hehe... Spesielt ikke på de som kun jobber kvelds- og lørdagsvakter (som regel så er det jo de man møter når man må vente til endt arbeidsdag for å kunne gå i butikken). hehe... Ikke noe vondt ment om ekstravakter altså!! Men det er jo naturlig at de ikke vet alt om alle sine produkter:o) Som regel så lurer jeg nemlig på ting som ikke jeg kan lese selv bakpå pakka liksom. hehe

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Men det med at bakovervendte seter er tryggere enn forovervendte er jeg absolutt helt overbevist om er riktig.

At andre land ikke abnefaler det synes jeg er rart, og da mener jeg at det viser at barn er mindre sikre i bil i de landene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...