Micha.. Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Fikk telefon nå om at timen min denne uke må avbestilles også, for jordmor er syk iallefall ut uken.. Dette er 4. gangen jeg er blitt avbestillt. har ikke vært hos jordmor siden oktober og jeg skulle egentlig bare gå til jordmor.. Istedet så må jeg gå til fastlegen min som aldri har tid til noe annet enn det aller viktigste, og det tar iallefall en uke å få time der også.... drit asså... Er høygravid og er redd jeg føder før det er mulig å få time...Helsenorge på sitt beste!!!
Linaria Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Herregud, du kan ikke klage på helsenorge i sin helhet fordi du har en jordmor som er mye syk. Ikke vet du hva som feiler henne heller. Kanskje det er noe kronisk... Helsepersonell er bare mennesker de også. Bytt jordmor da vel. De har helt sikkert forståelse for situasjonen din, hvis du forklarer dem det, og kan henvise deg til ei annen.
Labambie Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 De burde jo satt inn vikar da! Så jeg er enig med HI.. Og det er jo ikke bare bare å få time hos en annen jordmor.. Iallfall ikke i kommunen jeg bor,for her er det bare en... Så de burde ha satt inn en erstatning..
Micha.. Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2007 herregud nå må du rulle inn... det må være lov å beklage seg over helsenorge når de ikke kan komme med noe bedre svar enn at vi får håpe hun blir frisk igjen til neste uke.. de får ikke inn noen vikar heller, for det er bare en jordmor i kommunen, og får ikke noe annet tilbud heller og det synes jeg er veldig dårlig når jeg egentlig skal gå på ukentlig kontroll..
Micha.. Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2007 takk for forståelsen Labambie!! er ganske frustrert her jeg sitter og ingen vil ta imot meg!!
Linaria Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Ikke nødvendigvis lett å få en vikar på sparket...
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Det samme skjedde meg i forrige svangerskap. JM var sykmeldt siste trimester... Ingen andre å gå til heller. Når jeg skulle ha min første time hos JM i dette svangerskapet, så ringte de samme morgen og fortalte at JM var syk.... Ja, jeg forstår at det er helt vanlig å være syk, men jeg droppa hele JM og går kun hos legen min jeg. Han har jeg aldri opplevdat er syk ;o)
Micha.. Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2007 skulle ønske at det bare var å gå til legen min, men der er problemet at han har en legesekretær som har vært sykemeldt siden september og en vikar har han slettes ikke klart å finne, så alle som vil ha time hos legen må komme inn der og bare sitte og vente... for 2 uker siden så sto jeg på venterommet i 2 og en halv time før jeg fikk komme til, og da var han så stresset og forsinket at han kun målte blodtrykk og symfysemål, før jeg ble sendt ut med beskjed om å komme tilbake om 4 uker..Har liksom ingen som tar seg tid til meg, har mange spørsmål osv.. skulle tatt blodprøver og alt mulig men det virker som om alle har "glemt" meg.. Ringte føden i sted og forklarte og der fikk jeg bare beskjed om at det kun var fødsler og akutte problemer de håndterte.. skikkelig frustrerende!!
Linaria Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do der kan du bytte fastlege
tiltiderensom Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Bytt jordmor og krev mer av fastlegen!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 Dette har egentlig ikke jeg så mye peiling på enda, men hva med å ringe føden og forklare situasjonen for dem? Kanskje du kan komme inn på en sjekk der??
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #12 Skrevet 4. desember 2007 I min kommune har vi ikke jordmor i det hele tatt... Ingen søkere til den ledige stillingen. Så det er sikkert ikke lett å få vikar heller, og særlig ikke dersom hun blir sykemeldt for korte perioder av gangen. Men skjønner at det må være veldig frustrerende! Har du mulighet for å bytte jordmor eller kontakte helstetjeneste i nabokommune?
Hymia+muffins Skrevet 4. desember 2007 #13 Skrevet 4. desember 2007 Min jordmor ble langtidssykmeldt da jeg var i uke 24, og da hadde jeg kun vært hos henne 1 gang.. Skulle ha vært der 4 ganger men 3 av dem ble avlyst.. Ikke hadde de noen vikar heller... Og fastlegen har knapt tid til å veksle 3 ord med meg de gangene jeg er inne til kontroll.. Nå omsider har jeg fått ny jordmor i nabokommunen.. Men nå er det bare 3 uker igjen til termin.. Ganske håpløst ja:(
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 4. desember 2007 #14 Skrevet 4. desember 2007 heihei! jeg skulle til jordmor forrige tirsdag og ha fødselsundervisning og vanlig kontroll, fikk telefon på morgonen jeg også om at hun er syk.. igjen!!! dette var på straume helsestasjon, er det der? da ville jeg ringt til øygarden eller sund kommune til jordmor der.. Det gjorde jeg, og fikk komme til der og kan forsette å gå der hvis jeg vil:) hun var veldig grei... ble dritt forbanna når timen ble avlyst på straume, er jo faktisk nå jeg trenger jordmor når det nærmer seg fødsel... de visste heller ikke når hun kommer tilbake.. og ber meg ringe legen? hva kan han om dette da???tragisk!!
Micha.. Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 4. desember 2007 Tuttemor:ja det er på straume helsestasjon.. helt håpløst... jeg fikk vite at jeg kunne gå til jordmor i øygarden neste torsdag eller var det fredag, men det er jo liksom litt vel lenge til..Ringte gamle helsestasjonen min inni Bergen, men de hadde fullt og var langt over kapasitet og fikk vite at de ikke tok imot fra andre kommuner, og det gjaldt alle helsestasjonene.... Har lagt med uregelmessige rier i hele natt så tror ikke jeg holder til neste fredag... veldig synd å ikke få en sjekk hos jordmor før fødsel, har ikke vært der siden oktober pga hun alltid er syk.... og legen...ja han er ikke så veldig gravid-vennlig om en kan si det sånn...uansett for seint å bytte lege nå!!
charlotteb_ Skrevet 4. desember 2007 #16 Skrevet 4. desember 2007 hei. hører også til jordmoren på straume, og vil bare si at hun er den kosligste jordmoren en kan få, så ikke si så mye negativt om henne. gikk til henne hele forrige sv.skap men har bare vert der en gang til no, pga hun er sykemeldt. har hørt at hun er gravid hun også men vet ikke sikkert.. skjønner at dere er frustrert men ikke la det gå ut over hun stakkars jm der inne. Hun gjør så godt hun kan, og føler virkelig hun gjør alt i jobben sin, er ikke henens feil at hun er syk vell? men som sagt, skjønner at du heller vil gå til jm enn legen, hun har mye mer tid til deg enn bare de vanlige undersøkelsene, og snakker med deg om hvordan du faktsik har det. men ring til føden og si at du har hatt regelmessige rier i natt så må de jo ta deg inn. lykke til
Micha.. Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 4. desember 2007 Skal ikke si et vondt ord om jordmor jeg, synes hun er kjempe snill og grei....derfor det er så synd at jeg ikke får gå til henne (hvis du leser innleggene mine her så ser du at jeg ikke sier noe vondt om henne i det hele tatt) kun frustrert over manglende hjelp å få fra "systemet". Og jeg har ringt føden både i går og i dag, og de sa bare at jeg fikk ringe tilbake om det ble regelmessig over lengre tid og kortere mellomrom, for eller så var det bare modning og det var helt normalt.... men hva vet vel jeg, for jeg har ingen som jeg kan gå til for å sjekke dette og snakke om fødselen og sånt!! "lei meg"..
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 4. desember 2007 #18 Skrevet 4. desember 2007 nei, jeg var kjempe fornøyd med henne på straume! men er systemet som svikter og ikke får inn vikarer! men du kan jo ringe til jordmor i øygarden i morgen tidlig da? er hun ikke der ute er hun i sund.. hun jobber 50% i hver av kommunene. Jeg ringte bort når jeg hadde fått telefon fra straume at jordmoren der var sy, og da fikk jeg time 3 timer seinere samme dag. Var der i tilegg i en og halv time, hun gav meg og sambo fødselsundervisning! så var utrolig fornøyd:) ring og snakk med henne i morgen, så får du nok komme til!
charlotteb_ Skrevet 4. desember 2007 #19 Skrevet 4. desember 2007 fint og høre, følte det ble litt dumt mot jordmoren her, er ikke hennes feil dette. men skjønner at du blir lei deg, går tillegen mn, var der idag faktisk, og eneste vi gjorde var måle, vekt, blodtrykk og skriv ut sykemelding så ble eg sendt avgårde igjen. er det ditt første barn?er andre gangen min så tar det litt roligere denne gangen, men husker forrige gang, var eg mye hos både jm og lege. syns du skal høre med hun som jobber i sund/ øygarden. har eg ikke tenkt på en gang, tror eg kommer til og ringe der viss hun ikke er tilbake. men nå skal eg ikkje tilbake før i januar på kontroll så kan være hun er tilbake da.
Micha.. Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 4. desember 2007 dette er nummer 2, men min første ble født i uke 30 pgs infeksjon så alt gikk veldig fort så jeg fikk jo aldri være høygravid sist, eller snakke om fødsel og sånt.... lå bare å hylte at jeg kunne ikke føde nå for jeg skulle på kurs neste uke...hehe! får prøve hun uti øygarden igjen, men synes at det er utrolig fjernt at de på helsestasjonen kunne vært mer behjelpelige..
charlotteb_ Skrevet 5. desember 2007 #21 Skrevet 5. desember 2007 hehe...ser det for meg; nei, dette må vi ta i neste uke, etter eg har vert påkurs..hehehe.. men stakkars deg og da..skjønner du blir litt stresset da.. ja, spurte de ka eg skulle gjøre da siden hun var sykemeldt men fikk bare beskjed om at eg måtte gå til fastlege..kjedelig at de ikke kan gjøre noe mer. vet de hadde vikar tidligere, for det var vikar siste gangen eg var der, men de klarer visst ikke og skaffe nå. prøv hun i øygarden du, så kan du gi beskjed til meg hvordan hun er:) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå