Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 25 uker i dag og ved UL i uke 23 lå bebisen i seteleie, noe den fortsatt gjør. Noen som har erfaring med setefødsel event. opplevd at barnet snur seg til hodeleie sent...

Videoannonse
Annonse
Gjest Orkideen
Skrevet

Du er fortsatt så tidlig i svangerskapet at babyen fortsatt kan snu seg mange ganger. Det er ikke normalt at barnet fester seg allerede i uke 23. Det er fortsatt god plass til å turne rundt i magen.

Jeg var på svangerskapskurs hvor jordmor fortalte om at hun skulle ta imot et barn ved setefødsel og at barnet snudde seg med hode ned under fødselen. Det er veldig uvanlig, men alt er mulig.

Ikke bekymre deg for setefødsel allerede. Du vil sikkert få tilbud om ultralyd når det nærmer seg termin. Da vil man se om barnet ligger i seteleie fortsatt. Ved seteleie vil man ofte forsøke å snu barnet mens det ligger inne i magen. Hvis det ikke er mulig vil det tas mål av babyen og bekkenet ditt for å se om du kan føde vanlig. Ofte vil du få valget mellom vanlig fødesel eller keisersnitt. Velger du å føde vil du få epidual og du vil bli fulgt opp ekstra under fødselen.

På nrk sin serie Jordmødrene handlet det ene programmet om setefødsel. Tror du fortsatt kan se episoden hvis du går inn på nrk.no.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Tror det er etter uke 30 en gang at barnet begynner å få et litt mer varig leie.

Min la seg med rumpa ned ca i uke 38. Det ente med et flott planlagt keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...