lolitalempica Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Vi ska kjøre hjem til vestlandet nå til jul. Ska kjøre fra kongsberg. Har vurdert sikkerhetsnett, men er veldig usikker!! Noen som har erfaring?? Kor lenge kan vi evt kjøre med han i bilsete før vi må stoppe og ha han utav? Han er nå 7 uker.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 sjekk www.tryggtrafikk.no (så får du kvalifiserte svar:-)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Vi leide en slik babybox da vi kjørte fra Oslo til Bergen. Babyen sov myyyye bedre i en slik enn ivet bilsete. Jeg har lest såvmye forskjellig ang. bilsete. Alt med måte sier nå jeg. I noen biler er jo bilsete nesten liggende, mens andre må ha det veldig sittende.
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Hei, vi hadde Lillegutt i bag med nett til han var 3 mnd. Kjempefornøyd med dette. Han sov så godt, og vi trengte ikke tenke på hvor lenge vi kjørte, bare han var rolig. Nå skal det jo sies at de mener stol er tryggere hvis du kommer ut for en alvorlig kollisjon. Du må nesten avgjøre selv. Jeg klarte ikke sette han i en bilstol( vi kjørte ganske mye og langt) de første ukene.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Personlig hadde jeg brukt bilstol pga sikkerheten.. Hørte litt med helsesøstra i sommer da vi skulle til danmark på ferie.. Da sa hun at så lenge barnet sover så har den ikke skade av å sitte noen timer i strekk i bilstol.. Men om hun var mye våken så måtte vi ta rikelig me pauser..
Magda73 Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Da vi skulle til mine foreldre som bor 40 mil herfra første gang tingte vi Trygg trafikk og fikk beskjed om at det beste er å ta toget. Går ikke det er bilstol det tryggeste. Og jeg følger det rådet, har du mulighet er toget genialt, da triller du på vogna og kan sitte i ro. Men går ikke det vil jeg anbefale bilstol. Du må regne med litt lenger reise, for man bør stoppe jevnlig. Om barnet sover kan dere bare kjøre, men ellers bør dere ha jevnlige stopp. Lytt til barnet, men vi pleier ikke kjøre mer enn en time med våkent barn. Vi pleier å kjøre i forbindelse med sovetid, slik at vi kommer oss et godt stykke uten stopp. I tillegg har vi noen småstopp der babyen får pupp og stell og hvilt litt i vogna og en langstopp der vi tar en trilletur. I jula skal vi til mine foreldre, da skal pappan og storebror kjøre bil (med bagasje, ski, gaver etc) mens lillebror og jeg tar toget! Jeg tror jeg får den beste turen:-) Generelt er tog genialt når man reiser med barn, når de blir eldre så er lekevognen en vinner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå