Gå til innhold

Fødsel uten smerte,- sjekk her :

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal prøve dette. Flere som er med?

---------------------------------------------------------

Fødselhistorie fra BiM med Lamazemetoden:

http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/f_dselen/a_hard_days_work_en_historie_om_en_f_dsel_etter_lamaze_metoden

Norsk nettside om Lamaze :

http://www.lamazemetoden.no/

For dere som har lest Barneboka eller kjenner til Anna Whalgren, så har hun født hele NI ganger uten smerte, uten bedøvelse med denne metoden.

Jeg har lest om det og det er gannske fantastisk. Har født en gang før og er nå gravid med mitt andre barn. Første gang jeg fødte var uten bedøvelse fordi det ikke var nok leger der til å gi meg noe, og det var vondt som fy.... fordi jeg gjorde alle de klassiske tingene, anspente meg, pusta feil, og pressa som om man skulle vert på do...

Jeg skal gjøre et meget ærlig forsøk og føde med Lamazemetoden, hadde vert kult om flere ble med....

Det gjør virkelig at jeg ikke gruer meg for å føde i det hele tatt, snarere gleder meg litt...

HER ER BOKA:

http://www.capris.no/product.aspx?isbn=8717056012

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter denne opp...!!!

Skrevet

Ingen??

Skrevet

Jeg skal føde uten smertestillende, og er åpent for alt av alternativ smertelindring :D Skal ta en titt - takk for tips!

Skrevet

Tusen takk fo linken:) Jeg fødte en gutt for snart 2 år siden, dagen etter da jeg satt å spiste middag med de andre nedkomne mødrene kom jeg i prat med ei som hadde født nr 3. Hun spurte meg åssen det va gått...jeg hadde jo streva ei stund men trodde liksom ikke at det skulle være noen lek å få ham ut eller. Da fortalte hun meg om boka å pusteteknikkene. Hun gjorde som meg med 1 mann men med de 2 andre hadde hun brukt metdoden å alt hadde gått som en drøm å hun slapp å bruke smertelindring i de hele tatt!! Jeg skal definitivt gi denne metoden en sjans:) Gleder meg jeg også til å føde neste gang:) lurer på å kombinere teknikkene og gjøre en vannfødsel!! Kroppen vår er jo skapt til å føde barn, hvorfor ikke lære mer om hvordan vi kan bruke den på best mulig måte:)

Jeg lurer på når man bør begynne å trene...har termnin i beg. av juni!

Når har du termin da??

Skrevet

Jeg leste om metoden for litt siden og har allerdere begynt å trene. jeg har tenkt å bruke denne metoden :) den høres flått ut.

Skrevet

Utrolig bra !!

Kan vi ikke holde kontakt, vi som skal føde uten smerte..:)

Jeg har termin i Mai.. dere da?

Skrevet

Har bestilt boken så jeg skal absolutt sette meg inn i det og ta det så langt jeg klarer. Har hatt masse menssmerter og fordøyelsessmerter gjennom årene så jeg har lært at det hjelper å puste og slappe av fremfor å spenne seg, men i og med at dette er min første fødel tør jeg ikke love noe... Vet jo ikke hvor intense smertene vil bli.

Skrevet

Ja, og kalles ikke svangerskapskurs i USA for "Lamazeclass" eller noe sånt?:)

Skrevet

den boka skal jeg jaggu ha,tenk så deilig å bare pusta seg gjennom uten smertehyl å stress, ikke at jeg tror jeg hadde hylt så veldig,men har aldri prøvd å føde uten smertestillende så hvorfor ikke prøve dette :) har ikke akuratt født så mye hehe. takk for link

Skrevet

Da er jeg i uke 17 (+ 5) .. vert på UL i dag. Og skal altså Lamaze ut en sønn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...