Gå til innhold

Skal barnetrydgen øke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg leste det et sted men husker ikke hvor!

Noen som vet?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i alle fall ikke noe som er vedtatt, politikerne har andre ting og prioritere, men det har sikkert vært oppe til diskusjon opptil flere ganger, men tror i første omgang den kommer til og bli behovsprøvd!

Skrevet

Neppe. Den indeksreguleres i mai hvert år. Ut over det skjer det lite på den fronten.

Skrevet

Den indeksreguleres slett ikke hvert år. Barnetrygden har stått på stedet hvil på samme sum i _mange_ år den.

Skrevet

Fra 2001 til i dag er det eneste som har skjedd med barnetrygdsatsen at den har minket med 4 kr i året om man har ett barn. Fra 1992 til i dag har den økt med bare 1428 kr pr år altså 119 kr i mnd opp på 15 år.

 

For oss med litt flere barn enn gjennomsnittet har diverse omstruktureringer av barnetrygden gjort at den har gått ned i stedet for opp. Med meg selv som eksempel så er det slik at vi faktisk, med våre 8 barn får 5172 kr mindre i barnetrygd pr år(431 kr mindre pr mnd) enn en familie som hadde 8 barn i 1992...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...