Gå til innhold

"Sitte" litt i vogna 4 mnd gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er litt over 4 mnd nå, og siden han er blitt ganske lang og tung vurderer jeg å ta bagen ut av simovogna. Altså bytte til sportsdelen. Tenkte at det kunne være greit om han kunne få komme litt mer opp i vogna når vi skal handle julegaver o.l. Han nekter jo å ligge når han ikke sover. Elsker å følge med på det som skjer rundt han.

Er det for tidlig om han får "sitte" i vogna på nederste hakk om dere skjønner? Slik at han halvveis ligger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her..jenta mi er bare litt over 3 mnd men er veldig lang og stor...så vi må bytte til sportsdelen over jul tenker jeg...men tror ikke jeg skal la henne sitte, men har den på nederste hakket og tar tilbake kallosjen ( eller hva det nå heter) helt tilbake så hun får sett litt hvertfall:)

de sier vel at det er greit at ungene sitter så lenge de får til å sitte på egen hånd:)

Skrevet

Da vi var på 4 mnd kontroll med fysio fikk vi beskjed om at de ikke skulle sitte før de klarte å sitte seg opp selv - men regner med hun da mente i stol ol. Vippestol gikk greit i korte perioder mens de fikk mat ol + bilsete på kjøreturer. Dersom du støtter godt opp rundt han og ikke lar han sitte lenge av gangen går det sikkert greit. De blir veldig slitne av å prøve å holde seg "oppreist" så det er viktig å støtte dem godt opp slik at de bruker minst mulig muskelkraft.

Skrevet

Tror det skal helt fint, det er jo ikke forskjell på å halvsitte i vognen og å sitte i vippestol eller bilstol vil jeg tro? Uansett blir ryggen og hoftene litt belastet,men ikke så ille, så så lenge man ikke overdriver så tror jeg det går helt fint jeg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...