Mockanin Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Har dere tradisjon på det og tar dere med dere med de små krapylene også? Jeg personlig har ikke noen grav og gå til, men mannen min har jo besteforeldre og en onkel han besøker gravene til på julaften. Dette er mennesker jeg aldri har møtt. Men jeg synes egentlig at det er fint at sønnen vår lærer seg til å bli med pappa på gravlunden på denne dagen. Noe med respekt for dem som er døde og for dem som er igjen og kjendte disse menneskene. Riktig nok er sønnen våre bare 2 år, er det for tidlig å begynne å ta han med på dette?
nr2ijanuar Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Nei syns ikke han er for lite. Syns det er en kjempefin tradisjon og noe de far og sønn kan gjøre sammen :-)
*bolla pinnsvin* Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Har ingen nære som ligger på gravlunden her vi bor, men bestevenninna til søsteren min ligger der og hun er der hver julaften og legger blomster på graven. Synes det er fint
*bolla pinnsvin* Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Ups! Trykket før jeg var ferdig. Synes ikke det er for tidlig å ta med sønnen din på det.
tre_prinsesser Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Her har vi desverre flere graver å besøke på julaften, deriblant min svigermors. Noen tar vi på lille og andre på julaften. Vi syns begge det er en koselig tradisjon, gjør det gjerne på kvelden på lille for da er det mørkt og koselig med alle lysene. Syns definitivt sønnen din burde være med. Da vil han oppleve samhold og kanskje senere ikke oppleve døden som så skummel. Vår datter er kun 9 mnd, så hun forstår ikke enda, men hun er alltid med når vi er på gravene =)
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 jenta mi har vært med helt siden hun var nyfødt! Må alltid tenne lys ved jul, bursdager o.l.
Tøysetipp Skrevet 3. desember 2007 #7 Skrevet 3. desember 2007 Jeg hadde med meg datteren min i fjor, på graven til min bestefar og mine oldeforeldre. Hun var da 2 1/2 år. Vi la ned hver vår rose og tente lys. I år skal vi også besøke graven til min mor og være med på gudstjeneste. Jeg synes ikke det er for tidlig, men en hyggelig gest for og minnes de som har gått bort.
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Har alltid vært med på gravlunden sammen med bestemor. Stelle graver, tenne lys, høre henne fortelle om sine mange søsken som døde av tub osv. Mine beste barndomsminner, og 2 år er ikke for tidlig.
Pappas fultreffer :) Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har gått alene til nå, på min farfars grav, ungene mine er for små og de vet heller ikke hvem han er. Kanskje de kan få være med en gang, men ikke iår. Jeg går dit den 22 og den 24 desember. Jeg mistet mitt ufødte barn den 22 desember 2000, og det er akkurat som om det hjelper å gå på graven til farfar for det også, akkurat som om de passer på hverandre Jeg mistet når jeg var 3,5 mnd på vei, så jeg har ingen grav å gå til når det gjelder det, men det gjør ikke mindre vondt for det. Men mine barn får ikke være med enda, de har vært med noen ganger ellers i året da, men disse 2 dagene går jeg helt alene. Vil bare minnes de jeg har mistet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå