Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har en sønn på 10 mnd,har akkurat søkt om ett ekstra års permisjon,og nå oppdager jeg at jeg er gravid. Hvis jeg er gravid så må jeg vel jobbe for å få foreldrepenger? når jeg har ett ekstra års permisjon så får jeg jo kun kontanstøtte og barnetrygd,og skal de regne ut det ,så er det jo under fattigmannsgrensa, så da får jeg vel sånn engangsstønad?det er jo ingenting :S
Amanda- Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 www.nav.no står garantert noe om det der,,, jeg har ikke peiling...
@nemone Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 du må enten jobbe eller være i betalt foreldrepermisjon 6 av de siste 10 mndr før fødsel. Så hvis du blir hjemme i ulønnet perm det neste året er det kun engangsstønad som du får. Barnetrygd osv tror jeg ikke regnes som inntekt i så måte, det er lønnet arbeid som gjelder.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 å nei.. jeg har jo ikke barnehageplass til sønnen min..eller dagmamma.. jeg kan ikke leve på engangstønad.huff..;:s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå