Gå til innhold

Hva skal man med fastleger som ikke vet en dritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så irritert på fastlegen min... Var der sist torsdag og nevnte at jeg hadde intense smerter i hofta på høyre side og at det var verst når jeg snudde meg i senga om morgenen. Jeg sa jeg hadde hørt det kunne være bekkenløsningsplager. Han lo og sa at "nei, det får man ikke så tidlig"!

Ikke sant man kan ha plager med bekkenet allerede i uke 17??? Hva er det ellers som smeller sånn i hofta mi? Skiveutglidning i ryggen? Alvorlig vondt er det i alle fall, så han burde da gjort noe eller sendt meg videre til noen! Eneste han sa var at jeg ikke kunne få noe smertestillende utenom paracet. Jeg vil da f**n ikke ha piller heller! Jeg vil bli bra i hofta mi, og finne ut hva smertene skyldes!

Jeg fikk heldigvis ny time idag kl.13, så hvis han fortsatt ikke gidder å prøve å finne ut hva det kan være, blir jeg dritforbanna..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg fikk nå bekkenløsning i mitt første svangerskap allerede i uke 12, og nå i dette i uke 7, så han legen din bør vel kanskje ta seg et lite oppgraderingskurs....

Jeg byttet fastlege for litt siden for jeg ble så frustrert. Han tok sjeldent noen undersøkelser, bare satt og gjettet følte jeg. Og glemte å sende inn papirer og diverse. NÅ har vi en ordentlig lege som sjekker og undersøker... Kan du bytte hvis han fortsetter slik???

Skrevet

Jeg fikk det også denne gang i uke 7,og legen min var som din!! Ikke veldig opplyst. Men..jeg har symtomgivende bl og VET hva jeg har :)Fikk alikevel rekvisisjon til bassengtrening og manuellterapi:) Stå på krava!! :)

Skrevet

Ja, jeg vurderer sterkt å bytte fastlege igjen! Hadde en kjempeflink fastlege (en dame) før vi flyttet til byen, men her var det veldig få å velge blandt, så måtte bare ta den nærmeste ledige... UFLAKS!

Reagerer på store forskjeller i undersøkelser og sånt fra forrige svangerskap også. Denne gang har det ikke blitt tatt noen GU, og ved forrige kontroll i uke 17 (sist torsdag) målte han ikke symfyse/fundus og skrev heller ikke ned fosterlyden, skrev bare at vi hørte lyd. Jeg har en veldig usikker mens-termin, noe han vet, så det er jo helt latterlig at han ikke har sjekket hvor langt jeg er på vei... Slutta jo med folsyre etter 12 uker, men hva om jeg bare var 10 uker da?

Skrevet

Bestill deg time hos jordmor!! de er jo eksperter på området!!

Skrevet

Skal bestille time hos jordmor etter UL 13.desember så jeg får en sikker termindato først... Men det er stor mangel på jordmødre her da, så den helsestasjonen jeg må dra til vet jeg ikke hvordan jeg kommer meg til med buss....

Skrevet

finnes private jordmødre også, men da må du be om henvisning til henne gjennom fast legen din.

Skrevet

Jeg har også en fastlege som mener at man ikke kan få bekkenløsning før i uke 20 - tidligst!!!!! Jeg er også plaget med smerter i ve side av bekken, orker ikke diskutere med han når jeg vet hva holdningen hans er - men jeg ba om rekvisisjon til fysioterapeut og det fikk jeg uten problem........ Har også fått sykemelding når jeg har måttet - men da har det ikke stått bekkenplager som årsak, men derimot smerter i ls columna (nedre del av ryggsøylen) - ve gluteus (store rumpemuskel..) M.a.o mener han det er muskelsmerter........ Har ikke så stor konsekvens hva slags diagnose han gir meg - det er vondt uansett!!!!!!! Og fysio har jeg jo fått.......... Bare be om rekvisisjon du så får en fysioterapeut undersøke deg heller........

Skrevet

sånn var min lege også..så jeg bytta lege. fikk konstantert bl i uke 8 .. går til fysiot.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...