Gå til innhold

Er det ingen som bare koser seg? Bortsett fra meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her å storkoser meg jeg. 16 dager igjen til termin, og ser dagene rase av gårde. før jeg vet ordet av det, har jeg en liten baby i armene, og så mye oppgaver at jeg knapt kan stå stille på lilletåa. såklart jeg gleder meg.. Gleder meg til babylukten, ammingen, bli kjent... ja alt det innebærer, men jeg har det faktisk ganske så fint i nuet også! har en liten sønn på 2 år som får tiden til å gå litt fortere. Sønnen min kom i oktober, og jeg må jo bare si at denne tiden jeg går gravid nå, har vært mye bedre enn da jeg gikk med han. Jula innebærer jo så mye kos og oppgaver å gripe fatt i!

Føler at de fleste som "ikke kan vente" er førstegangs? mulig jeg er helt på villspor. Men jeg husker også på slutten med guttungen at jeg hadde det utrolig travelt med å få han ut. forsøkte igansetting fra alle vinkler. eneste jeg endte opp med var å slite ut meg selv totalt. ingen fødsel nei.da han endelig kom og hadde kolikk, var det dager jeg ønsket at han bare kunne krype inn i magen min for natten, bare for å få tilbake litt søvn ;-)

så nå koser jeg meg. leser bok, jobber med huset, julehandelen er nesten over, kakebaking står rett rundt hjørnet, og jeg sover - MASSE! viktig å være uthvilt.

et lite tips til dere som er utolmodige. slapp av! en ting som er sikkert er at babyen kommer! men vi vet aldri når!

har andre også "god tid" ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig!

Jeg har også gooood tid (har litt lengre tid igjen, da), men akkurat nå nyter jeg å være gravid! Jeg er sykemeldt 100 %, og har virkelig deilige dager! Nå er det jo desember, og masse jeg før ikke hadde tid til, kan jeg nå kose meg virkelig med!

Har også barn fra før, så det skjer en del her utenom "graviditeten", så dagene går unna.

Skrevet

Det er ikke alltid at en er utålmodige som er grunnen.

Noen sover lite, har bekkenløsning, halsbrann, mye vann i kroppen som gjør det vanskelig å bevege seg, vonde kynnere ++++ som gjør at en ikke klarer å kose seg.

Jeg tror jeg har det midt i mellom selv. Koser meg så godt jeg kan. Har mye halsbrann som er irriterende, og den store magen er bare i veien. Resten av plagene klarer jeg å leve med og likevel kose meg.

Nå er jeg dessuten ferdig med julegavene og langt på vei med julekakene så jeg har tenkt å nyte ukene før jul.

Skrevet

har full forståelse for dem som virkelig sliter og har bl og ikke får sove og slikt... Har selv bl, så det å komme seg opp av senga om natta for å gå på do, er utrolig smertefult! men... jeg må jo likevell :-)

viktig å se det positive i ting. Hadde bl sist også, og hadde det travelt mye på grunn av den. klarte nesten ikke gå til postkassen engang.... Denne gangen er bekkenet vondere, MEN jeg lar det ikke forhindre meg. (dumme meg vil sikkert mange si)jeg gjør det jeg vil, så får den dumme skranglekassa bare ha det så godt.

det er viktig å gjøre det beste ut av situasjonen man er i. sliter man med søvn blir den ikke nødvendigvis bedre når ungen kommer - men det kommer såklart ann på barnet. noen er jo veldig heldige :-)

Skrevet

Jeg koser meg jeg:)

har 44 dager igjenn og må innrømme at jeg er utolmodig (førstegangs), men vil jo også at han skal ligge der til januar så han blir ferdig. Tiden flyr av gårde nå, så tror det går fort allikevell. I dag skal jeg legge opp noen nye gardiner og henge opp i stua. Henge opp julestjerne og diverse i vinduene. Lysene på treet ute må også opp, så jeg har nok å gjøre. Er også 100% sykmeldt, men tiden går ikke sakte fordet. Noen dager sover jeg halve dagen, og som i dag våkna jeg kl 06. Litt vanskelig å planlegge noe med den døgnrytmen, da så jeg tar dagene som de kommer.

Skrevet

Jo, noen dager har jeg god tid - som i dag :) fint vær, sitter og ser ut på vinter med sytøy og har nettopp spist frokost. Småen i magen gir melding om at han er med og alt føles vel...men andre dager er jeg urolig, vet ikke hva jeg kan vente meg (er førstegangs) småen er stillere og jeg blir redd for at noe er galt, halsbrannen brenner og jeg har sovet dårlig - da vil jeg gjerne at han skal skynde seg ut. Vi lager planer ofr ukene, men alt er jo kanskje-kanskje ikke - hvordan julen blir og sånn vet vi jo ikke, og det synes jeg er litt frustrerende, vil gjerne ha han i armene før den tid

Skrevet

Jeg har god tid jeg og =) Har ikke termin før 14.januar, og jeg må innrømme jeg håper den lille holder seg inne til termin - vil ikke ha det så veldig tett oppi julen; selv om h*n selvsagt er hjertelig velkommen hvis h*n bestemmer seg for å komme før.

Men før den tid tar jeg alt med knusende ro - er knappe tre uker til vi reiser på juleferie, og før den tid vil jeg ha vasket alt av babys klær og kluter, og i tillegg skal jeg fylle frys og kjøleskap med alt mulig julegodt og kaker, så jeg skal med andre ord bake en hel del. Skal pakke inn julegavene, og lage de siste julekortene før jeg sender alle avgårde - og alt dette er jo ting som jeg synes er sååå kjekt, så jeg skal med andre ord bare kose meg gjennom hele førjulstiden =) Skal høre julemusikk og jodle meg gjennom juleaktivitetene og bare glede meg til baby melder sin ankomst! I dag skal jeg lage fløtekarameller.. NAM NAM! :D

...så jeg koser meg, stort sett. Kunne selvsagt ønsket at forkjølelsen skal slippe taket. Eller at baby skal bestemme seg for å la mamma sove på natten. hehh... Men pytt; alt går seg til, det er straks jul og jeg er happy! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...