milla86 Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har en sønn på ett år som har fått nan fra han ble født omtrent. Har gleda meg til å bli ferdig med det pulverstyret,men lillegullet er ikke særlig begeistra for vanlig melk..Hva gjør jeg?Har til nå prøvd litt forsiktig,han drikker littegrann før han lager skikkelige grimaser:)Så da har han fått Nan istedet etter noen forsøk..
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Hei :=) Du må nesten bare fortsette og forsøke, ikke gi opp og gi noe annet. Flott at han tar noen slurker selv om han lager grimaser, da har han ihvertfall drukket litt. Gjør det samme hver dag så går det seg til. Mange som putter oboy i melken , men vil anbefale å helst unngå det.Er ikke den lurerste måten å venne til melk på siden det er oboyen de da vil få smaken på. Lkke til :=)
sarp m/ Niklas og Marius. Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Har også begynt å kutte ned på nan. Har blandet nan og vanlig melk og tatt gradvis mindre nan. Har holdt på noen uker nå og er ned i halvt om halvt. Det er ikke så mye som går ned men, de får jo i seg melk igjennom grøt, yoghurt og pålegg også, så jeg stresser ikke så mye med det.
Molait Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Må han drikke melk da? Pass på at han får i seg det han trenger gjennom maten. De fleste norske barn får faktisk i seg for mye melk (ifl hs) Kan fint drikke vann. Min virkelig hatet melk. Bare spytta ut. Rundt 14mnd gikk det greit i bhg. Reagerte en del på det, så har kuttet det ut igjen.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #5 Skrevet 5. desember 2007 Noen folk trenger masse melk, mens andre burde ikke ha det. Hvis ikke gutten liker det så kanskje har rett og slett er en type som ikke trenger det. Bare pass på, som sagt tidligere, at du har melk i middag og sånn og ost til pålegg o.l.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 tilsett kokende vann, så den blir go å varm til å drikke.
It's all about me Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Lillegutt likte heller ikke vanlig melk til å begynne med. Men da det var gått en stund siden han hadde smakt mm eller velling glemte han smaken av det og elsker nå vanlig melk. Han kan stå å hyle ved kjøleskapet fordi han vil ha mer, he he.
tine1977 Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 Jeg varmet kumelka fra begynnelsen, så ble det ikke så overgang. Nå drikker hun mest kald:)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #9 Skrevet 11. desember 2007 Når dattera mi var 1år, begynte eg å blande skummamelk i nan`en.Brukte 1 uke,første dag 90% nan,10% melk og så videre...Varmer alltid melka litt i mikroen. Får kun på kvelden før tannpuss ca 140ml,resten av dagen får hun vann blanda med appelsinjuice el bare vann.
Mathias`mamma Skrevet 19. desember 2007 #10 Skrevet 19. desember 2007 Hva slags melk gir du? Vi ga jr ekstra lett melk i begynnelsen etter anbefaling fra HS, men dt likte han ikke. Så reiste vi til syden og der fikk vi kun tak i melk tilsvarende lettmelk og h-melk, og han drakk enormt!!!! Så når vi kom hjem begynte vi å gi han lett melk og nå drikker han gladelig melk til frokost og lunsj. Har prøvd ekstra lett i senere tid, og det vil han fortsatt ikke ha.
robinboy Skrevet 19. desember 2007 #11 Skrevet 19. desember 2007 Jeg skjønner ham godt. Kumelk er ekkelt og vondt. Gi ham vann! robin, the boy wonder
yvve73 Skrevet 20. desember 2007 #12 Skrevet 20. desember 2007 Datteren vår drakk heller ikke melk før( drikker ikke så mye nå heller, nå er hun snart 6 år). Men, hun elsket Kefir. Vet at ikke mange voksne er så glad i det, men selv har jeg drukket dette siden jeg var liten. Datteren vår bruker til og med kefir på frokostblandinger istedet for melk noen ganger.( ikke søte frokostblandinger da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå