heisand? Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 bf har ikke meldt om at han har bodsted her, så mitt barn får bare mitt etternavn når han er 6måneder. sønnen min er ikke satt opp i folkeregisteret. finnes det et sted jeg kan ringe eller sende mail om at han bare skal ha mitt etternavn?
Mamma Mirabell Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 skjønte ikke helt spørsmålet ditt jeg men..... etternavn på barnet skriver dere jo på di papirene dere skal levere inn. ( huker ikke hvor vi sendte de jeg..hihi)
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 når barnet ble født,mtte dere ikke sende inn papirer til folkeregisteret da? det måtte vi,og da fikk vi personnummer også.har ikke sønnen din personnr heller??
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Man skriver jo ønsket navn på navnevalg papirene fra folkeregisteret.
heisand? Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2007 vi har sendt inn det papiret, men folkeregisteret kunne ikke gi sønnen vår bf sitt etternavn av en eller annet grunn. sto noe om at han må til likningskontoret med id.
SokkeLaila Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Dersom Folkeregisteret ikke mottar beskjed om annet innet barnet er 6 måneder får barnet automatisk kun morens etternavn.
heisand? Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2007 ja står at han får mitt etternavn om seks måneder. er faktisk ikke helt med selv jeg, hva de mener for noe. )
SokkeLaila Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 Dersom ønsket ditt er at barnet deres kun får ditt etternavn, trenger du ikke foreta deg noe som helst. Barnet får da ditt etternavn -og bare ditt- til odel og eie fra det er 6 måneder. Ønsker dere at barnet skal ha barnefars etternavn (enten alene eller i tillegg til mors etternavn), må dere følge opp med papirene som kommer fra Folkeregisteret. Det er antatt at barnefar har signert farskapspapirer i forkant.
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 3. desember 2007 #10 Skrevet 3. desember 2007 Hmm... Det hørtes rart ut. Men hva er det egentlig du lurer på? Vil du at sønnen deres skal ha hans etternavn også?? Da datteren vår ble født fylte vi bare inn etternavnet til barnefaren (hun skulle ikke ha mitt). Det ble ikke satt noe spørsmål ved det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå