Gå til innhold

"Hysteriske" gravide - igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innlegg opp og innlegg ned om hva man skal gjøre, ikke gjøre, burde gjøre, ikke burde gjøre, kunne gjøre, ikke kunne gjøre i svangerskapet!! Skulle ønske jeg så innlegg med like stor innsats over hva man vil gjøre ETTER at babyen er kommet!!

Lese et par bøker om barneoppdragelse, for eksempel! Gå på kommunikasjonskurs med partneren! Sørge for best mulige oppvekstvilkår for barnet!!

Ser veldig lite til denne type innlegg. Argh, skal man først være "hysterisk", bør det i det minste gjelde når mennesket først er satt til verden!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Disse hysteriske mammaene vil du raskt nok de se på Din Baby.com etterhvert. Slapp nå av, alt til sin tid.

Skrevet

Haha you bet .... Hørt de er skikkelig sinte der inne... og har mye sterkere meninger enn oss uerfarne.

Og hvorfor kaller du folk som følger gjengse råd og anbefalinger hysteriske?

Synes ikke folk virker hysteriske i det hele tatt jeg. Det er de som føler seg truffet og som fx ikke klarer å kutte alko og røyk som hisser seg mest opp og irriterer seg over at andre lever sunt og følger råd fra helsevesenet.

Det er du som er hysterisk som i det hele tatt hisser deg opp over dette.

Dårlig samvittighet kanskje?

Skrevet

Så du, Anonym over meg her, mener at det ikke er mange hysteriske spm. her inne?

Kan jeg:

ta sol?

bruke hårspray?

farge håret?

ha sex?

trene?

spise jordbær, salat eller annet frukt og grønt?

Hjeeeeelp!

Jeg tok en person i hånda i sted, tror dere det er stor fare for at jeg får infeksjoner?

Jeg holder på å vaske huset, men halvveis kom jeg på at det kanskje ikke er bra å få i seg lukten av vaskemidler. Hva mener dere, burde jeg vaske resten av huset med såpe, eller bør jeg gå over alt en gang til uten noe såpe i vannet?

Djiiiiizzz aldri hørt så mye dumt i hele mitt liv som her inne altså!!

Skrevet

*Fnis* har kommet over mye dumt her inne, men det som virkelig tok kaka var ei som lurte på om det kunne komme farlige bakterier inn til babyen, siden det hadde sprutet litt vann opp da hun bæsjet. Holdt på å le meg fillete jeg!

Skrevet

Det som er ulikt nå i forhold til tidligere er at vi lever i et informasjonssamfunn.

Den største forskjellen leger og helsepersonell ser på gravide nå i forhold til tidligere er at gravide er MYE mer engstelige enn før.

Dette kommer at at vi nå VET mye om hvilke konsekvenser ting kan få, ergo vi bekymrer oss mye mer enn det mødrene våre gjorde.

At folk spør her inne er jo ikke hysteri. De spør fordi de lurer... og de føler kanskje at det er dumme spørsmål de ikke tør å spørre legen eller familie om.

Så å bli stempla som hysterisk fordi du har et "merkelig" spørsmål er ganske drøyt og stygt.

hahaha så du lurer på om du skal ta sol? herregud så teit du er!

(men de fleste av oss har hørt om overoppheting, hvor varmt er egentlig det? Pigmentflekker en får av sol i svangerskapet - går det bort etterpå?) Er det hysteri? (ref. tidligere innlegg her om at det faktisk er en medisinsk diagnose....

Skrevet

Anonym 9.53: Jeg satte "hysteriske" i hermetegn, for å illustrere at jeg ikke nødvendigvis mener at alt er hysterisk. Men det snakkes mye om hysteri her inne, derfor antok jeg at du ville få med deg poenget når jeg beskrev dem på den måten.

Jeg har vært bimmer og dibber on and off i flere år, og det er ikke særlig dype diskusjonene der inne heller. Det er jo de samme folka som forflytter seg! Ikke at alt trenger å være så seriøst, men jeg skulle gjerne sett at "Hvordan får jeg datteren min selvsikker og trygg" fikk like stor oppmerksomhet som "Vilde eller Vanessa"!

Det er når babyen er ute det begynner, jo!

Skrevet

... men samtidig vet man jo at det bor folk i f.eks Spania eller Marokko også, og de får jo unger de også.

Så er de inne hele svangerskapet de, da..?

Skrevet

ehhh Vi bor i skandinavia.

Vi har en annen hudtype...

Det medisinske begrepet heter melasma (les om det på wiki her: http://en.wikipedia.org/wiki/Melasma) Vi her oppe i nord er mye mer utsatt, og det synes jo mye bedre på oss.

Skrevet

Det gjelder absolutt mennesket,men inni magen,lever jo der også,for å si det sånn,er mange her inne som du ikke vet bakgrunnen til,mange som har prøvd lenge å bli gravide,mange som har mistet flere ganger o.s.v,synes de fortjener litt respekt,dropp å les innleggene da,hvis det irriterer deg så fælt,synes at alle jentene her har lov til å spørre om hva de vil,man trenger ikke svare. Tror det dreier seg mest om redsel og det må være veldig slitsomt for de det gjelder.

Skrevet

blir litt for småbarnsprat.. "kan jeg bli gravid av analsex" varianten

Skrevet

Anonym 12:10 "ehhh Vi bor i skandinavia.

Vi har en annen hudtype..."

?¿

Skrevet

Ja, de fleste som bor her er etniske nordmenn og en lysere hudtype enn andre steder.

Burde vel tatt med et unntak for de som kommer fra andre land som bor her for å være helt politisk korrekt. Beklager det.

Det er velkjent at "gravide-maske" er mye mer utbredt her enn i andre land der de har mørkere hud. Unntaket er indianere og et par andre grupper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...