Gå til innhold

I dag er det 3. desember

Anbefalte innlegg

Skrevet

og idag har Sveinung og Sven navnedag:-)

-Det er den Internasjonale dagen for funksjonshemmede:-)

-1957: Forfatteren Anne Birkefeldt Ragde ble født.

-1967: Christian Barnard foretok den første hjertetransplantasjonen.

-1997: Et internasjonalt forbud mot antipersonell-miner, landminer,

ble undertegnet i Ottawa i Canada.

"Den skal være plettfri som skal skjelle ut andre."

Dansk ordtak

Ha en strålende dag flotte damer:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk i like måte! Og for flott oversikt over hva som har skjedd på denne dag tidligere.

Ellers så ble jeg nesten litt andpusten av overskriften din - bare tre uker igjen til jul!!! Litt sånn panikk for alt jeg må gjøre de neste ukene..

Jeg er vel kanskje ikke den eneste..

Ha en kjempefin dag!

Skrevet

No need to panic:-) Du velger det du vil selv vet du:-) Det er virkelig noe vi jenter kan jobbe med eller;-)

3 uker til å kose seg med forberedelser, 3 uker til å bruke på hyggelige ting med familien og venner, 3 uker til vi kan kose oss glugg i hjel osv....:-)

Skrevet

Jeg stemmer for 3 uker å kose oss glugg i hjel, med forberedelser, bakedager med blide, juleklare unger, hyggelige kvelder med familie, og jammen kommer ikke bonusen på selveste julaften. Alle forberedelsene vi har kost oss med, kan nytes i fulle drag!

Nei, adventstiden synes jeg er det fiiiineste med hele julen!

Skrevet

Du sier noe der:-) Jeg prøver å puste rolig, ned i magen, og håper at panikken forlater meg og huset snart!

Egentlig er det ingen grunn til panikk, selv om huset flyter..og jeg burde skrevet jobbsøknader. Men det er så mye hyggeligere her!

Rotet består av kartonger, gjemt og glemt på loftet. Men nå er det nok. Tenk vi hadde en kasse full av gamle telefoner!! Skjønner ikke at det er mulig:-)

Men jeg puster rolig og jeg skal prøve å kose meg gløgg i hjel de tre neste ukene, he-he.

Skrevet

Så sant som det er sagt: adventstida er flott!!!! Jeg savner litt den "lunere" følelsen desember bar i Norge, men det er ikke så værst her heller. Har ikke kjøpt en eneste julepresang ennå, men det er ennå 3 uker igjen tenker jeg da. Har kjøpt juletre da:). Noen av naboene har allerede fullt pyntet gran i stua!!!!! Som god, gammel norsk tradisjonsrik jente får vårt tre holde seg pent ute til den 23.

Skrevet

He he.. bar at du prøver.. det er kanskje lett å huske alt rotet og ståket når man gjerne vil ha det rent og pent.

Gubben og jeg har tatt en og en ting av gangen (vi begynte i høst) - laget en liste over ting vi ville ha gjort, og satte i gang. Brukte kveldene sammen. Og det var faktisk ganske koselig. Vi har brukt de første dagene i desember til å rydde også, satt på julemusikken, tatt frem litt julebrus og vasket kjøkken, ryddet i boden og nå er det vindusvask som står for tur.

Vi gjør det sammen, etter ungene har lagt seg, og vi har kost oss med jobben. (Gubben kunne spilt julemusikk hele året, den nissen, men jeg sa at 1. desmber er OK) - Det blir liksom julestemning av det også!

Til helgen tar vi et par bakedager, med unger og musikk, og da kan du tro at det går unna med forberedelser..

Skrevet

Likte det ordtaket...... Burde kanskje stå ved siden av "nytt innlegg" på skravlesiden......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...