Gå til innhold

Pose i senga

Sanasol har 2 herlige jenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spurt flere av dere før, men jeg glemmer det hver gang. Hvor får man tak i en sånn sovepose til å ha de små i og hva går det ut på? I natt fant jeg Mia på alle fire med de små hendene øverst på sprinklene, og da jeg kom inn skvatt hun så hun glapp taket og slo hodet. Tullejenta. Tror jeg må finne på noe lurt for hun ligger ikke mye rolig lengre. Noen her som har en sånn pose som kan si litt om hva det går ut på? Er det en sovepose eller skal de ha dyne i tillegg? Det virker litt slemt, men det er vel bare bra eller?

Har for øvrig mista stemmen helt i dag, er forkjøla og har fått et eller annet tull på stemmebåndene. Prøver å prate og høres ut som en full hvalross, det kommer bare ulyder. Gubben ler og jeg blir potte sur, er det ikke sånn det skal være hehe. Er så lei av å være dårlig, føler meg som en svamp som drar til seg alt av halsbakterier for tiden. Sånn, det var dagens syting, da har jeg fått det ut og føler meg litt bedre ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff da, ikke no gøy å bli forkjøla og hes! Håper du blir kjapt frisk igjen!!

Sånne "soveposer" tror jeg du kan få kjøpt på de forskjellige utstyrsbutikkene (barnas hus, babyshop). Jeg har iallefall sett dem uten stropper der :-)

Vet det er mange som bruker litt tykkere pose til små som har en tendens til å sparke dyna av seg iallfefall, så om du trenger dyne eller ikke kommer sikkert litt ann på hvor tykk pose du kjøper.

Mener at Benedicte kanskje sover i en sånn pose eller?

Skrevet

Mathea sover i en slik pose, eller løyert som min mor kaller det. Snodig ord :D Mathea nektet plent å ha på dyna, men etter at vi begynte med pose så får hun den ikke av seg og dyna er på hele natten :) Vi har kjøpt vår på babyshop. Den heter to-too og er relativ tynn. Vi bruker jo dyne i tillegg og ville da ikke ha noen tjukk greie + at jeg har jo tenkt å bruke den om sommeren også. Det viktigste jeg så etter på posene var; hvor er glidelåsen? På veldig mange er glidelåsen på ryggen. Hvor godt er det å ligge på en glidelås? Så jeg var veldig opptatt av å ha glidelåsen på siden. Mathea har nå skjønt at når posen tas på, så skal vi lalla :) Har den kun på om natten. På vår pose så hører det med stropper, men de har jeg ikke testet enda, da Mathea foreløpig ligger veldig rolig om natten.

Skrevet

Amanda sover også i pose. En sånn pose uten stropper. Dette pga at hun snur og vrir seg i sengen og sparker av seg dyna på en gang. Jeg synes at hun sover mye bedre i posen, selv om hun fortsatt kan snu seg rundt. Hun blir i hvert fall ikke kald.

Vi har kjøpt et par forskjellige, en som heter Candide og er mellomvarm og kjøpt i en babybutikk, og en tynn som er kjøpt på HM. Det er greit å ha to når den ene vaskes. I den ene posen sover hun i kun en body og den andre får hun ha på pysj også. Dyne trenger hun ikke, og ville likevel bare ha sparket av seg... Men det kommer selvsagt ann på om du har en tynn eller tykk pose og hvor varmt det er på soverommet om du trenger dyne.

Skrevet

Vi har en pose til Matteo, som man kan ha stropper på, men det har vi utelatt. Kanskje vi kan bruke det når han også prøver å reise seg opp i sengen. ROlig har han aldri ligget, og jeg bruker den mest for at han ikke skal bli kald. Finner han i de merkeligste positurer i sengen. Med bena oppetter veggen, på langs, tvers og nederst i sengen, som en ball..

Posen er kjøpt på babyshop, vi var også litt nøye på det med glidelås i siden, men gullet mitt ligger alltid på siden, så det var litt bom for min del.

De finnes også på barnas hus.

Skrevet

Jeg kjøpte en sånn tidligere i år på H&M, men den bare kostet 150kr. Den er foret, men er ganske tynn. Jeg prøvde den en gang på Sebastian, men han bare hylte så jeg ga opp. Tenkte jeg skulle prøve igjen nå, han er skikkelig urolig i senga og ender ofte utenfor dyna 5 min etter at vi har bredd på han:/

Uffda, leit med stemmen. Her er mer eller mindre hele familien litt hanglete. Sebastian er ikke kvitt hosten, Øivind og jeg har piggtråd i halsen og morfra ligger hjemme med feber. Den er ikke på mer enn 38,5, men han er jo fryyyktlig syk, sånn som gubber blir:)

Skrevet

Flott, takk for gode tips jenter! Da blir det en tur til Babyshop på oss :-)

Skrevet

Vi har brukt slik pose en god stund. Maja har jo vært litt av en ruller ganske lenge nå. Og det er ingen unntak for senga;-) Vi kjøpte en med litt for på babyshop med stropper. De hadde noen ordentlig tykke også, men jeg tenkte med gru på hvordan det er å ligge i den på sommeren. Syntes det var bedre med en tynn, så kan hun heller ha dyna oppå nå når det er kaldt. I tillegg kjøpte vi en tynn som var uten stropper. Den sydde vi på noen hemper (dvs Majas bestemor sydde...), slik at vi kan bruke de samme stroppene. Jeg synes de er geniale!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...