tikkende_bombe Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Når jeg sier små, så mener jeg små. Leser flere her som mener 50 gjester er smått, jeg tenker maks 15-20 (og da har jeg tatt høyde for at det blir flere enn jeg har tenkt!). Hva kan dette komme til å koste da? Å ta opp lån er jo helt uaktuelt, har nok lån og utgifter som det er. Ser at folk bruker alt fra 60 til 120 tusen på dette her, blir jo helt himmelfallen! Poenget er å bli gift, ikke svi av en halv årslønn på en dag! Uten at jeg skal dømme andre for det altså, men for meg er det målet som er viktig, egentlig ikke selve dagen. Dere som har hatt små bryllup - hvordan har dere gjort det, og hva endte dere på?
Mamma til verdens beste barn Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Hei, vi prøver å holde det så lite som mulig, bare nærmeste familie, men vi blir 27 da (familien er ikke mindre gitt..) og vi havner på ca 80 000,- Men vi har valgt ett ganske dyrt sted som ordner ALT fra dekorasjoner til kake! Veldig deilig å slippe å styre med så mye selv... Kunne sikkert fått det myyye billigere enn det. Men beregner ca 10 000 på bruden, ca det samme på brudgom/ ringer/ overnatting, 4900 på fotograf (uten fremkalling, det tar vi etterhvert etter bryllupet) så pengene går fort altså. Vi klarer oss heldigvis uten lån, tar litt og litt på hver lønning, får litt av foreldrene mine (20000 ca) og bruker feriepengene på resten. Syntes også det blir feil å låne seg langt over hodet for å bli gift. Hovedpoenget blir jo litt borte da liksom.. Som en annen sa her inne, hun visste om folk som betalte på bryllupet selv etter skillsmissen...
Libido- Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Vi blir 36 men kommer ikke over 50 000. Skal prøve å få det enda billigere også. Vi skal ha det på en "ferieplass" de leier ut brygger, har restaurant osv. Så det blir det samme som å ha det på restaurant. Da velger vi mest sannsynlig koldtbord, fordi det er billig og noe alle liker. (ligger som regel 50 - 100 kroner billigere pr.kuver) Vi sløyfer fotograf, da vi har en venn som er god på det. Kjolen kjøpes fra torunns drømmekjoler. hånd og formsydd til maks 5000,- Lager innbydelser, menyer, bordkort, kirkeprog og takkekort selv. Vi spanderer kun drikke til maten, resten må de kjøpe selv. Familie og venner baker kakene. Tips: på ebay får du svennedress/smoking fullt antrekk til mellom 70 og 280 kroner. I Koster de rundt 1300,- (samme merke)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. desember 2007 #4 Skrevet 4. desember 2007 Vi blir ca 30 stk, og kommer på ca 47.000 kr..
MadameMimm Skrevet 4. desember 2007 #5 Skrevet 4. desember 2007 Ei venninne holdte bryllup for 50 til middag, + 30 til kaffe/fest, o hennes bryllup kom på, tro det eller ei, 11 000, o det var et flott bryllup på alle måter som ikke manglet noe. Men det skal sies at hun leide et nydelig lokale gratis gjennom jobben, og siden hun er kokk, lagde hun maten selv, et koldtbord med alskens retter. maten handlet hun på tilbud her og der gjenom et halvt år, dro til sverige i sommerferien og handlet billig kjøtt o.s.v. Kjolen kjøpte hun ny og ubrukt til 1100 kr da den ikke lengre var "årets" modell. Ja, det virker helt utrolig at det er mulig, men jeg kan skrive under på at det er sant. Er man heldige og kan gjøre mye selv, eller har gode kontakter er det mulig å gjøre det billig. Jeg skal selv ha et bryllup i sommer med 40 gjester, og håper å kan gjøre det billigs mulig, men det kommer sikkert på mellom 15-20 000, noe jeg personlig syns er alldeles nok å betale for en eneste dag.. Har slekt som skal hjelpe til med å betale. Ja, jeg vet det er snakk om den STØRSTE DAGEN I MITT LIV, men den kan bli det selv om vi ikke blakker oss fullstendig.(; Jeg skal jo tross alt ha et bryllup fordi jeg ønsker å gifte meg med kjæresten min, ikke pga av selskapet/festen etterpå. Har et hus å bruke penger på istedet.
MadameMimm Skrevet 4. desember 2007 #6 Skrevet 4. desember 2007 har visst litt problemer med å skrive "-og" idag. Ny type og - og å feil.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2007 #7 Skrevet 4. desember 2007 Vårt lille bryllup kostet kr 10 000,- alt inkl. Borgerlig gift, ikke veldig typisk brudekjole, mannen kjøpte ny dress, ringer hadde vi, blomster, fin middag på restaurant for oss og forloverne våre, ja, alt vi brukte penger på ifb. med bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå