Gå til innhold

utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg lurte på om noen vet hvordan rettigheter jeg har nå som jeg har begynt på utdannelse med tanke på graviditet.

jeg er utdannet omsorgsarb fra før av og har jobbet med dette siden 2003. jeg har nå bestemt meg for å utdanne meg til barn og ungdomsarbeider, men har fått vite at jeg ikke har krav på skole. så nå skal jeg lese teori selv også må jeg jobbe for å tjene opp praksis. denne måten skal man egentli jobbe i 5 år før jeg kan gå opp til fagprøve, men pga min utdannelse har jeg fått avskrevet 3 år. så er nede i 2 år nå, dette er ikke som å være lærling da jeg får assistent lønn hele veien og bestemmer selv hvor mye jeg vil jobbe sålenge jeg blir ferdi til 2010. nå lurer jeg på om noen har tatt utdannelse på denne måten og hvordan det er vist jeg skulle bli gravid, siden jeg altså må være ferdi til i 2010...

håper noen kan svare, da jeg endelig har fått kjæresten min med på å prøve:) men nå har jeg altså bundet meg til dette to år fremover:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Logisk sett burde du få ett års utsettelse pga permisjon når barnet er født, men jeg er veldig usikekr på hvordan dette fungerer. Du må nesten høre med de som har latt deg ta utdannelsen på denne måten tenker jeg.

Skrevet

ja :) rådgivern min e 63 år så han viste ikke:) men får prøv å hør med noen andre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...