Gå til innhold

Irismor, er du der ??? Ang Thailand....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant aldrig igjen det forrige innlegget som jeg skrev-)) Prøver derfor på nytt. Reiser jo om 5 dager, og jeg er litt seint ute med ting kan du si.....

 

Lurer på hvor mange bleipakker,middagsglass og grøtpakker dere tok med?

Drakk dere/babyen melk som dere kjøpte i thailand?

Ble babyen vaksinert mot hepatitt A ?

Vet du hvor jeg får tak i UV drakt???

Og hvor får jeg tak i bade bleier?

Datteren min drikker fortsatt varmet melk på flaske, er meget sær i matveien, så jeg håper de kan varme melken hennes på flyet..Blir helt svett når jeg tenker på allt som jeg må ha med til den flyturen, og om jeg i det hele tatt får det med meg gjennom sikkerhetskontrollen...

Okei...-)))det var noen få spml fra meg. Håper du gidder å svare meg-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

Hei. er jo ikke Iris mor,...men svarer gjerne på noen av sp målene dine ;o)

Nå vet jeg ikke hvor gammel babyen din er , med mini her i huset var 11 mnd sist vi dro, i julen i fjor ;o))

- og da fikk hun samme vaksinene som oss.

 

Uv drakt kjøpte jeg på :www.alexi.no

 

Badebleier får du på kiwi, men de hadde det også på de store super markedene der nede. Hvor skal dere?

 

Ingen problem med å få varmet melk på flyet, jeg hadde m sånne ferdig nan bokser - som flyvertinnene varmet for meg :o)

 

å , kjenner jeg er litt misunnlig på dere som skal reise - vi lurer litt på en tur i feb :o)

Skrevet

Hei.

Her er minsten 14 mnd. Hun har bare fått MMR vaksinen, siden helsestasjonen mente at det var det hun trengte. Skulle hun hatt hepatitt vaksine også da kanskje??

Hadde ikke tenkt på de ferdig pakkene med nan jeg-)) Tusen takk for tipset-))

Vi skal foresten til Phuket. Gleder meg noe helt sykt. Var der nede for to år siden også, men da var det bare jeg og mannen min. Nå har vi 4 jenter med oss, mine foreldre, svigers og min søster.

Skrevet

dytter

 

Skrevet

Jeg er heller ikke Irismor, men det ser ikke ut til at hun svarer så da svarere jeg på noe.... Kom nettopp hjem fra Puket. Babyen trengte ingen vaksiner utover det vanlige vaksinasjonsprogrammet. Vi kjøpte bleier i Thailand (synes Drypers var best), de har også badebleier, samme som her, men det brukte vi bare når vi bada i basseng. Hadde ikke Uvdrakt, men holdt oss mye i skyggen, hun ble ikke brent. Brukte heller ikke solkrem da hun fikk masse utslett av dette. Fikk råd om å dusje babyen ofte og vaske henne med babysåpe (av ei innfødt gift med en nordmann) dette hjalp på utslettene. Babyen levde på morsmelk, men storesøster som elsker melk, likte ikke den de har i thailand. Flyturen går sikkert bra, at med noen nye leker og pakk håndbagasjen i ryggsekker så dere har hendene fri ved flybytte. God tur!

Gjest irismor
Skrevet

Har sendt deg pm samt let etter det andre innlegget du ropte på meg så har jeg svart på mesteparten av dine spørsmål der. =))

 

Og vaksinering er et must i følge Norsk helseråd. =)

Gjest irismor
Skrevet

Jeg jobber så svetten spruter på jobben, er ikke alltid like lett å snike seg inn på dib =))

 

Babyen må vaksineres mot hepatitt A alle dere som skal reise må det.

Badebleier finner du i matbutikken eller babyshop.

UV-drakt har snuppa aldri brukt, hun brukte solfaktor 40 for barn. Den får du kjøpt på apoteket.

Bleiene der nede likte ikke jeg. Så ta med deg nok bleier. Ca 3 pk til 14 dager.

Mmepulver er ikke noe problem å få igjennom sikkerhetskontrollen, du må bare være villig til å smake på det.

 

Søk på irismor og bla deg litt bakover så finner du innlegget hvor du ropte på meg første gangen.

 

God tur =))

Skrevet

Tusen takk for gode råd-))) Kommer sikkert flere dumme spml i løpet av uka. Er rimelig stressa nå ja-) Julegaver, julebakst,jule avsluttninger, pakking,handling og vasking av hus...phu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...