Gjest Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Når omsorgen deles 50/50 (som det gjør i en del tilfeller) snakkes det også da bare om alenemammaen, men ikke at pappaen er alenepappa. jeg vil si han er like mye alenepappa som mammaen er alenemamma. noen som har noe svar på dette?
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Fordi hyppigheten av alenepappaer en mye mindre. De er rett og slett ikke mange av dem. Men dersom du går på pappaforum så vil du treffe på dem der, også som tema. (feks www.verdensbestepappa.no)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 80% av bostedsforeldrene er mødre. kansje derfor? blir så mye og skrive alenepappa også? vet ikke, men når man snakker om alenmor eller far så tenker man vel skjeldent på de som har 50/50
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Her gjøres det nok ikke fordi det er flest kvinner her. Men Ja jeg er helt enig i at hvis en 50/50 mamma er alenemamma, så er pappaen alenepappa:)
selfangerkjerringa Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 1. jeg kjenner ganske enkelt ingen alenefedre. Vet ikke om noen i det hele tatt faktisk, selv om jeg vet at det jo må eksistere noen, hehe 2. selv om samfunnet i teorien er likestilt, så er det stor kjønnsfordeling hva hus og heim angår. Jenter tar ofte mer anvar enn menn på dette området - og da mener jeg ikke bare hva man gjør, men hva man føler bør gjøres (kvinners medfødte dårlige samvittighet osv).
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Når det er 50/50 blir jo ingen sett på som aleineforelder faktisk...ikke offisielt i alle fall.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 her er faktaene fra statistisk sentralbyrå for 2007 : 58,0 % bor med gifte foreldre 16,7 % bor med samboende foreldre 21,7 % bor med mor eller mor/stefar 3,7% bor med far eller far/stemor kansje ikke så rart at de blir glemt. har til og med opplevd og skulle svare på undesøleøser og det ikke står alenemor der... alenefedre får hyle mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå