Gå til innhold

Hva gjorde dere etter SA/MA? Ang. prøving.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt SA/MA for litt siden og skulle vært til utskrapning fredag 30. november. Slapp det siden alt hadde kommet ut av seg selv. Legen sa at de anbefalte at vi ventet med å prøve til jeg fikk tilbake mensen, og det kunne gå alt fra et par uker til 8 uker. Greit at vi skal vente med å prøve aktivt, men man kan da ikke vente med å ha sex så lenge? Noen som har noen erfaring med dette? Begynner jo ikke akkurat med piller et par mnd heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig forskjellig hva leger sier når det gjelder dette med prøving. jeg har mistet 2 ganger, ene gangen fikk jeg beskjed om å vente, en annen gang fikk jeg beskjed om å bare prøve med en gang. Siden du ikke har tatt utskrapning så er det nok ikke noe katastrofe uansett.....

men om du vil være på sikkre siden så må dere nok bruke kondom. Vi brydde oss ikke med det noen av gangene

Skrevet

Vi prøvde rett på etter SA, ble gravid igjen, så EXU. Men klarte ikke å vente da heller, og prøvde rett på. Ikke skjedd noe ennå, da, men.

Spurte legene mye om dette, og de klarte ikke å komme med en god forklaring på hvorfor man skal vente. (Ihvertfall ikke en som overbeviste meg.) Tror nok vi hadde gjort det samme igjen.

Gjør det som føles riktig for dere! : )

Skrevet

til Tryne_11pp og 2 SA har du blitt gravid igjen nå? Tror nok vi bare fortsetter som før. Kondom er jo ikke akkurat noe moro helller da, så får vi se hva som skjer.

Skrevet

Å nei du, men må legge til at det er noe galt med meg som gjør at det å bli gravid er ett mirakel i seg selv.

Skrevet

Får håpe du får et mirakel snart da. Lykke til.

Skrevet

takk skal du ha. Lykke til selv

Skrevet

Hører egentlig til på 3 trimester, men titter innom her innimellom.

Jeg hadde SA i slutten av mars, alt kom ut av seg selv. Legen sa vi bare kunne kjøre på, trengte ikke å vente. Ble ikke gravid første mnd, mensen kom ca 5 uker etter SA. Ble gravid med snuppa i magen i mai, altså 1 mens mellom SA og graviditet. Dere kan evt. bruke kondom da.

Skrevet

Helt utrolig at det er så forskjell på hva leger sier, men jeg tror vi ikke venter akkurat. Prøvde å planlegge litt i forhold til når resten av oss i heimen har bursdag og det var så perfekt med sommerbarn, men den gang ei. Vi har nemlig 3 av fire bursdager fra slutten august til oktober så hadde vært fint med en annen mnd. Men man må vel bare ta den mnd man får tildelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...