Gå til innhold

når begynte barna å spise selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mener da med skje.. grøt og middag for ekselmpel.. snuppa mi på straks 11 mnd har begynt å tulle sånn når hun skal spise. enten nekter hun, eller hun spytter ut maten eller tar den ut med hånda.. får jo snart ikke i henne annen mat enn brødskive! er det på tide at hun får spise selv nå kanskje? lot henne prøve ikveld med grøten, hehe.. det var ikke mye som havnet i magen for å si det sånn :P

(brødskive har hun spist selv fra hun var 8 mnd)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter.. det må jo være NOEN som har barn her inne ;o)

Skrevet

Min fikk spise middagen sin selv i dag, gikk utrolig bra! Jeg hjalp litt med en annen skje da, for at vi ikke skulle bruke timesvis, men halvparten spiste hun selv. Sølte en gang bare, da dryppet det litt fra skjeen. Men min er 14mdr da. Vi har øvd litt før altså, det var ikke første gangen i dag, men det var første gang jeg føler jeg kan si at hun spiste middagen sin selv liksom :)

Skrevet

11-12 mnd :) men det er først nå at hun klarer å virkelig få all maten inn i munnen, den første tiden havnet mye på gulvet hehe..

Skrevet

Du har kommet til feil forum, ingen her inne som har barn, hehe.

Jeg jobber i barnehage, og der begynner mange barn når de er mellom 9 mdn og 12 mnd. Og i barnehagen spiser de selv.

Men vi har gjerne en skje på luringa, så vi passer på å mate de litt hvis de strever veldig med å treffe munnen. Viktig at det meste kommer i magen, og ikke på smekken, klærne, håret etc ;) Men de blir fort kjempeflinke.

Skrevet

okei, da ser det ut som vi må begynne øvinga! hun fikk faktisk skjea inni munnen et par ganger, men det var jo ikke så mye grøt på da :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...