Gå til innhold

Hvordan få tvillinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at de fløeste som får tvillinger har tvillinger i nær familie? Hvor stor sjanse er d for å få tvillinger?

Noen triks for å få det til ? ? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

haha, er nok ikke noe du kan gjøre for å få tvillinger på naturlig måte nei! du kan jo ikke akkurat legge to egg med vilje eller få egget til å dele seg i to ved befruktning....

Skrevet

hihi..nei regnet med at ikke det var så lett da :) Men er det ikke sånn at de som får pergo har større mulighet til å få to ?

Skrevet

Men det finnes vel naturpreparater som øker fruktbarheten vel?

Jeg tror jeg ønsker meg tvillinger neste gang. Vet at det kommer til å bli utrolig hardt, men jeg vil så gjerne ha tre barn, men kjæresten min vil bare ha to, så da må jeg vel satse på tvillinger da;)

Skrevet

Det er faktisk flere tvillinger blandt de som blir gravide på hormoner, altså de som har så sjelden eggeløsning at de får behandling for det, da hender det at det løsner to egg om gangen...

Men jeg tror det er vanskelig å "bestille" tvillinger ja ;-)

Skrevet

Toeggede tvillinger går i familier, eneggede er tilfeldig.

Skrevet

Sorry,

Eneggede tvillinger er ikke arvelig, men man tror toegghet kan være det i noen familier. Men det øker sjansen nokså lite. Man øker sjansen for tvillinger ved hormonbehandling og ved prøverrørsbefruktning (dersom de setter inne mer enn ett embrio). Men sjansen for at ting skal gå galt er større dersom man er gravid med to eller flere, så hvorfor gå inn for det selv om selve ideen er morsom?

Skrevet

Studentmamman og ERLAND : Samme her he he....er ikke akkurat sannsynlig da, men er lov å håpe :)

Skrevet

ErlEnd skulle det stå.

Skrevet

;)

Men samtidig mister man jo mye av den deilige babytiden hvis man får tvillinger da... Flere vi kjenner har tvillinger, og de sier at de var helt utslått den første året MINST! Men så var det den drømmen med å ha tre barn da...

*huff*

Skrevet

Jeg vil også ha tre barn, men samboern vil bare ha to, så håper på tvillinger neste gang jeg og :)

Skrevet

Jeg har lasseviss med toeggede tvillinger i familien, så jeg lurer på det motsatte.... Hvordan unngå det... grøss...

Skrevet

Jeg har tvillinger - gutt og jente :-)

Det kom om en stor overraskelse da jeg oppdaget at det var to (i uke 7). I min familie eller mannen min sin familie er det ikke tvillinger, heller ikke langt tilbake i slekten.

Så at jeg fikk tvillinger kan vel kanskje forklares at jeg var 37 år da jeg ble gravid med tvillinger, det er større sjanse jo eldre man er (bl.a). Ikke fikk jeg hormoner av noen slag eller prøverør.

Så mitt råd er å prøve å få en attpåklatt når du nærmer deg 40 år, da kan det kanskje bli 2 attpåklatter!!!

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...