Gå til innhold

Hva er galt med Simo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har inntrykk av at Simo-vogner er helt "ut"? Hva er grunnen til det? Er det noe spesielt galt med de? Eller er folk bare veldig snobbete kanskje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror Simo er veldig gode vogner, solide med romslig bag.

Men for dem som bor i litt større byer kan det være lettere å manøvrere en litt mindre vogn med feks svingehjul foran. Men mange er nok litt snobbete også ja :-)

Skrevet

Grunnen til at mange velger bort simo, er at vognene er tunge.. I tillegg til det så er det kommet så mange nye typer, og nye design, at vi har mer å velge blant. Simo er ganske tradisjonell, og mange velger andre vogner som er "kulere" (manglet et bedre ord der:p) Jeg har kjøpt simo duo :o)

Skrevet

Jeg har simo vogn etter forrige barn. tenkte å kjøpe ny fordi jeg synes simo vogna mi er litt tung. men jeg har ikke funnet noen jeg synes er like fin, så jeg har bestemt meg for å beholde simo vogna for den er rett og slett 1000ganger finere. også kan vi ha den lengre fordi det er stor plass iden. så min mening er at den er helt nyyydelig fin, ingen som slår den på design og plass(synes jeg ihvertfall)

Skrevet

jeg syns også at simo er den peneste vogna, liker klassiske vogner som ikke går av moten jeg...:)

Skrevet

Jeg har valgt bort simovogn om man kan si det sånn.. Men det er fordi jeg vil ha en vogn som er lett å manøvrere, og som tar liten plass i bilen, for jeg har et stort hundebur inne der også.. Derfor har jeg valgt en 3-hjuling, som snur på en 5 øring omtrent. Ikke noe med at simo vognene ikke er fine, men for meg blir de litt store og tunge, og når jeg kan få en som er enklere å manøvrere, så ja takk... :)

Skrevet

Simo er veldig kjekke vogner, og ikke minst holdbare! Grunnen til at de er tunge, er jo fordi de er solide og romslige både til babyen (som vokser altfor fort) og til god vognpose.

Jeg har både Simo og trehjuling (sportsvogn), Simo er vel så grei i trange butikker, for trehjulingen er så bred mellom bakhjulene.

Syns ikke det er noe problem at den er tung, er jo ikke så tung å trille likevel, og syns det går fint å ta den inn og ut av bilen også jeg :) Syns det er i trapper jeg merker størst forkjell på simoen og trehjulingen, den er litt tung opp trapper, men det er absolutt ikke noe problem!

Skrevet

simo e ei kjempe bra vogn men litt vinglete i forhold til emmaljonga..ellers e de vel ikkje nåke å sei på den:)

Skrevet

Simo er den eneste vognen som er vann- og vindtett!

Skrevet

kjøpt meg simo kombi her , god robust vogn med god plass i og god å kjøre ..absolutt å anbefalle og jeg har hatt en del ....

Skrevet

jeg har kjøpt simo, synes de er finest og lettest og trille. jeg ville ha en 4 hjuling da jeg synes 3hjulingene er ustøe. og prisen på simo duo var også overkommelig.

Skrevet

for meg er det ikke noe galt med vognen, men synes den ble for stor og tung å få inn i bilen- samt inn og ut av leiligheten. valgte derfor en emmaljunga istedet som veier kun 11 kg og tar myyye mindre plass sammenslått i bagasjerommet.

Skrevet

Jeg har valgt simo og synes det er den eneste vogna som er fin=)

Skrevet

Jeg hadde Simo med nr 1 og Quinny med nr 2. Går tilbake til Simo med nummer 3. Liker den klassiske stilen, men mest av alt er det fordi den har god plass i bagen. (Dypvogn) Andre trendy 3-hjulinger som f.eks Quinny 3XL som jeg hadde, har liten bag som ikke kan brukes mer enn ca 4 mnd. Med vinterbarn og voksipose blir det trangt tenker jeg nå.... En annen ting med Quinny vogna, er at når du snur sportsvogndelen har den lett for å velte.

Skrevet

Jeg har også valgt simo kombi. Er veldig fornøyd med det valget og gleder meg til å ta den i bruk!! Valgte den fordi jeg syneset den er fin, stødig, vann og vind tett, og romslig. Har termin i januar så jeg kommer til å bruke vognen i iallefall to vintrer, da var valget lett ang plassen, synset de andre vognene ser så små ut. Har også hørt berre skryt om den vognen av veldig mange andre mødre. Har endel venninder som har kjøpt de vognene som er mer trendy, men angrere seg på det kjøpet pga plassmangel og at de synest vognene blir for åpne og at d blir trekk på babyen.

Skrevet

Simo har IKKE romslig bag... Det er vel det jeg merket meg med en gang da vi var på vognjakt. Dermed slo vi fra oss Simo. Endte med en flott Emmaljunga :-)

Skrevet

Ingenting galt med Simo, hadde det til min førstefødte. Den var stor og romselig. Da nr 2 kom kjøpte vi en Teutonia 3 hjuling....helt ærlig må jeg si at nr 2 vognen var lettere å betjene inn og ut av bilen, mere sporty utseende og den var også rimeligere. Nå kommer nr 3 og har da valgt ny Teutonia men med hard bag som har god plass til lammeskinnspose, samt at den er klassik i utseende. Hadde jeg ikke kjørt mye bil samt ikke brydd meg så mye om design ville jeg kanskje valgt Simo. Flaut å si, men design betyr masse for meg og jeg liker at vognen min ser ny ut ...

Skrevet

Simo er verdens beste vogner!!!Hadde det til jenta mi og har nett kjøpt en ny til gutten jeg venter:=)

Dem er nok kansje litt kjedelige i forhold til mange andre men kvalitet og sikkerheten er det ingenting å si på!!

Skrevet

Hadde egentlig bestemt meg for simo denne gangen men da vi endelig skulle kjøpe vogn endte vi opp med emmaljunga denne gangen å. Dette kun fordi det er flere smarte løsninger på den og fordi den er lettere.

Sett mange med simovogn.

Skrevet

Simo er vel en grei vogn. Litt stor og tung kanskje, men fin å se på :) Hadde det sist jeg, men solgte den og valgte en lettere modell (3-hjuling) nå.

Skrevet

Har en Simo Duo fra 1.mann ble født, og den skal nå tas i bruk til nr. 3. En knallbra vogn, som er romslig, stødig, solid, vind- og vanntett, slitesterk, komfortabel for både foreldre og barn og har et flott klassisk utseende! Og bagen ER ROMSLIG!!! Det er faktisk den vogna som har størst bag!!!!

Skrevet

Det har vel ikke noe med snobberi å gjøre - det er vel rett og slett en smakssak. Jeg syns Simo er en kjempe fin vogn jeg, men den er ikke noe for oss - rett og slett for at den er altfor tung.

Takk og lov for at vi har litt forskjellig smak - tenk så kjedelig om vi alle skulle ha trillet rundt i den samme vogna! :o)

Skrevet

vi har simo kombi, for meg var det ikke noe annet alternativ, det som jeg kanskje angrer litt på er at vi kjøpte kombi og ikke duo....men blir nok fornøyd likevel. Er litt spent på hvor lenge vi kan bruke bagen, holder den ut 4 mnd så blir jeg glad,etter der kan vi jo feste kalesjen som tilhører bagen på fotenden på vogna.

Skrevet

Vi har også simo kombi, og bortsett fra at den er litt tung å løfte inn og ut av bil er vi veldig fornøyd med den! En av grunnene til at vi valgte Simo var pga. størrelsen, da vi har lange barn. Vi gjør som Skorpion73 skriver,- plukker ut bagen når det blir trangt, og kobler på kalesjen som hører til bagen i fotenden. Det funker helt fint det :) Hadde egentlig tenkt å kjøpe ny vogn nå til nr.3, men finner ingen som vi liker like godt. Enten er vogna så smal, eller så er bagen festet veldig langt ned, eller vogna virker ustabil osv. osv - så det blir nok Simo på nr. 3 også :)

Skrevet

Vi er alle forskjellige, har forskjellig smak og behov.. det er ikke verre enn det. Ikke bry deg så hardt om hva alle andre gjør. Velg ei vogn du liker og ønsker deg du;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...