Gå til innhold

Sprut oppkast på 3 uker gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er galt, hun kaster opp mme så det spruter ut av munnen på henne.

Ligger hun på ryggen så står jo strålen rett ut,,

Kan det være noe galt. Dette skjer ca en gang til dagen for tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var mini her også på den tiden. Gikk over av seg selv. er visst ganske vanlig hos de små, klarer ikke helt å regulere hvor mye de skal spise, pluss at magen ikke alltid er helt stabil... hvis det ikke skjer ved hvert måltid er det nok ikke noe galt, men ta det opp med helsestasjon eller lege hvis det ikke gir seg. Her skjedde det mest på kveld/natt. ga seg rundt 1 måned. Har kastet opp et par ganer etter det.

Skrevet

Spiser hun for fort? Er hullet i flasken for stort?

Ta pauser i matingen, gjerne med raping!

Dette hadde min venninne problemer med på hennes første jente - og det hjalp med pauser og raping.

Hvis dette ikke hjelper, ville jeg hørt med HS!

Skrevet

jenta mi hadde også slik da hun var noen uker gammel,så jeg ringte legen. han sa at hvis hun la greit på seg og var med,våken og aktiv(så aktiv som en baby på 3 uker kan være) så trengte jeg ikke bekymre meg.. for babyene har ikke ferdig utviklet lukkemuskelen mellom magen og halsen... i enklte tilfelle må noen opereres... men ta en tlf til legen hvis du er bekymret!

lykke til:)

Skrevet

Vi tar masse pauser og raper under måltidet. Jeg får høre på 6 ukers kontrollen hva de sier.

Skrevet

følg med på dette her videre, hvis hyppigheten øker. ville jeg ha fått sjekket hos legen.

Noen babyer kan ha noe som heter pylerostenose, det er lukkemuskeelen mellom magesekken og tolvfingertarmen. Den fungerer da ikke som den skal og slipper ikke maten som den skal videre fra magesekken.

et av kjennetegnene er sprutoppkast/sprutbrekninger.

Hør med HS i.f.t pylerostenose

Skrevet

min lille reagerte slik. og han hadde melkeprotein- allergi.

eller kan det jo være refluks. at lukkemuskelen er "slapp".

hør med helsesøster eller leg om dette.

har hun utslett? røde prikker rundt munnen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...