Gå til innhold

Er litt fortvilt nå, soving, 20 mdr. PLEASE, hjelp! Kom med tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig for ca 1 uke siden har sønnen min blitt helt umulig å legge, særlig på dagtid. Når begynner de å sove mindre? Har prøvd å legge han senere en vanlig, men får samme problem. Han kan være i sengen sin i opp til en time, halvannen før han sovner, ikke det at han skriker, men kaster alt ut av sengen, synger, ler og koser seg, roper bæsj-bæsj... Når han vel sovnet så er klokken så mye at jeg må vekke han for at det ikke skal gå ut over kveldsleggingen. Hvis han ikke sover i det hele tatt er han jo så ekstremt trøtt mot kvelden at vi ikke får i han mat eller noe... Hjelp! Nå ser det ut til at det er samme problem her ikveld, står å roper -mammaaa, synger og romstrerer i senga...

Han har også begynt å våkne rundt kl. 5 om morgenen.. Skal da over i min seng og sove videre der..

Det har ALDRIG vært problemer å legge han tidligere, sovet rundt siden han var 8 uker, Jeg har vært veldig nøye med at aldrig ta han opp når han en gang har lagt seg, bare trøstet og koset i sengen hvis det har vært noe..

I barnehagen sover han fortsatt uten problemer ved samme tid som vanlig!

Blir snart litt gal her! Hva gjør jeg feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Del 2.. Nå måtte jeg gå ned, da hadde han tatt av seg pysj og bleie og sto i senga og ropte æsj, bæsj.. Har mest lyst å grine.. Han skal jo i barnehagen tidlig i morgen og har nesten ikke sovet idag! :(

Skrevet

Det kan hende det er på tide å kutte ut / kutte ned dagsoving.

Hvor lenge sover han på dagen?

Er det problem å legge han om kvelden de dagene han har sovet i bhg, eller kun når han har fri?

Skrevet

Jeg har ingen andre råd enn at du ikke må gi deg! Hold på rutinene deres.

Var akkurat samme her rundt 18 mnd alder, umulig å legge, masse hyl gjennom natta og null soving om dagen. Med førstemann prøvde jeg alt mulig uten resultat, men så gikk det bare over av seg elv etter halvannen mnds tid.

Er nok litt utprøving av grenser og slikt..

Skrevet

Prøv å kjøp en pysj med glidelås, snu den bak frem slik at lukkingen er bak, da slipper du hvertfall avkledningsproblemet.

Lucas styrte litt for en stund siden, ropte og romsterte.

Vi gikk inn til han hvert 5 min, sa ingenting bare plukket opp alt, la han ned og sa god natt, litt sånn stenansikt.. Det tok 3 dager så la han seg uten tull

Skrevet

han sover vanligvis sån rundt 1,5 til 2 timer, ofte lenger i helgene.. Men nå i det siste som han har sovnet så seint så har jeg måttet vekke han etter ca 45 minutter, 1 time... Har ikke vært problemer å legge han om kvelden frem til idag, han er fortsatt våken, la han rundt kl. 20.. Holder på å bli gal her nå!! Må snart gå ut eller skru på musikk eller hva som helst for å ikke høre alt han driver med der oppe!!! Frem til idag har han sovnet på 5-10 minutter av seg selv om kvelden, har lagt han, synget en sang, koset og gått fra soverommet så har han sovet.

AAAAAAAAAAAARGH!! Orker ikke dette jeg, er sikkert veldig bortskjemt med dette m legging...

Skrevet

HALVANNEN MÅNED?? Huff, orker jeg dette så lenge? Men måtte du kutte ut dagsovingen eller gikk det bra igjen etterhvert?

Skrevet

Det var med første. Med andre prøvde jeg ikke ut andre ting, men holdt meg til rutinen og da roet det seg raskere. Men det tok nok fortsatt noen uker ja.

Dagsovingen kom heldigvis tilbake. Om ikke de får den søvnen blir de jo så overtrøtte ved leggetid at de ikke får sove av den grunn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...