preggy pop Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Ang alkoholdebatten her inne... http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/telemark/1.4183510
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Ha nok mot til å si NEI jenter!!!!!! Det er tross alt DITT BARN du bærer på! Drit i alle andre!
FrøkenGlad m jente i magen? Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Kjenner meg igjen, nesten alle rundt meg mener det er greit å drikke litt. Har til og med blitt kalt prippen fordi jeg ikke ville drikke et glass vin eller ta en drink til maten. Men jeg er da et selvstendig menneske som klarer å si nei, så det er ikke noe problem. Forkastelig er det allikevel.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Det er vel en grunn til at all forskning viser at kun 100% avhold er godt nok. Den som velger å stride mot det har jo kun seg selv å takke om noe går galt under eller etter fødsel. Det vet jo alle i dag, men det finnes jo alltis de som velger å lukke ørene for sin egen tilfredstillelse. Vær stolt av dere selv som holder dere unna 100 % )) Skulle da bare mangle! Man gir jo ikke et glass vin til et nyfødt barn heller da.......
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Hadde jeg vært i et selskap/fest,der jeg hadde følt at noen ville presse meg til å drikke,da hadde jeg takket for meg og gått og hadde forventet å fått en skikkelig unskyldning etterpå. Det er jo klart at når en går gravid,ja da holder enn seg unna matvarer som matportalen.no ikke anbefaler,holder seg unna alkohol,holder seg unna røyk og medisiner,i den grad som legen tilrår (hvis en har en kronisk sykdom,så kan det være at en er nødt for å gå på noe)De som ikke kan greie dette,burde heller aldri bli graivde er min mening.
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Vet at noen (ganske få i grunn) syns at det ikke er så farlig å drikke litt av og til når man er gravid, men har aldri følt meg presset. De får jo bare mene det de mener, og så gjør jeg det jeg mener er best og er totalavholds. Velger å stole på forskning og ikke de som kjenner noen som har drukket gjennom hele svangerskapet og allikevel fått friske unger. Det har jeg heller ingen problemer med å si til de som måtte ymte frempå med at jeg kan ta med litt vin.
M@mm@ til mine barn Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Dette viser jo bare hvor mye deres mødre drakk da de gikk gravide med dem.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Huff:/ Syntes det er forferdelig at det skal være sånn! Dama til min far også har sagt mange ganger at jeg bare må ta et glass vin når jeg kommer på besøk. Jeg gir tydelig beskjed om hva jeg mener om det, og hun respekterer det der og da, men spør alltid igjen gangen etter:S Utrolig dårlig og respektløst overfor meg og den lille! Ellers syntes jeg gravide er flinke, jeg kjenner ingen som har brukt alkohol under svangerskapet (skulle bare mangle)!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 3. desember 2007 #9 Skrevet 3. desember 2007 Helt idiotisk å presse gravide til å drikke. Det viser bare hvor lite opplyste folk egentlig er. Men det er skremmende hvor mange det faktisk ikke er klar over risikoen du utsetter barnet ditt for ved å drikke alkohol i svangerskapet! Leste nettop i et Bam blad jeg fikk av jordmoren min, at 1 av 10 barn som er født med psykisk utviklingshemming, hadde mødre som drakk i svangerskapet. Og dette er jo ikke den eneste faren..... Nei, har man bestemt seg for å være voksen nok til å bære frem et barn, så må man være voksen nok til å kunne si nei takk!!!!
tiltiderensom Skrevet 3. desember 2007 #10 Skrevet 3. desember 2007 Det var da dröyt, mamma til 1 stor, 1 liten + spire.. Jeg har ikke fulgt matportalens kostholdsråd, hverken denne gangen eller forrige og har tatt paracet pga. kraftig hodepine i starten...skulle jeg virkelig ikke blitt gravid pga. det synes du???? Hva får enkelte gravide til å väre så sinnsykt bastante og voldsomme i sine uttalelser her inne??? Ang. HI, Er det virkelig så mange som er så usikre at de ikke klarer å stå for det de mener? Det er forferdelig trist hvis det er gravide som föler seg presset til å drikke under graviditeten, eller gjöre andre ting de ikke önsker. Selv er jeg totalt avholdsmenneske fra öyeblikket jeg vet jeg er gravid. Har selv hört at 'et glass er ikke farlig' , men det velger jeg å overse. Ingen skal da bestemme hva jeg skal putte i meg! Nei, jenter, stå for det dere mener !!!!
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 3. desember 2007 #11 Skrevet 3. desember 2007 Ironisk nok; de som "maser" mest om at jeg skal drikke er svigerfamilien min=/ De er av den oppfatningen at et glass vin nå og da går da greit, og man trenger ikke være hysterisk osv.... For meg er det 200 % uaktuelt å røre alkohol når jeg er gravid, syns det er skjødesløst ovenfor sitt ufødte barn å drikke alkohol. Er det virkelig så vanskelig å si nei takk i den perioden man går med et lite liv inni seg?!? Huff nei, dette provoserer meg! Glad for den kampanjen som kjøres nå - endelig går de ut og sier at totalavhold er det eneste riktige!!
snart mor til 3 Skrevet 3. desember 2007 #12 Skrevet 3. desember 2007 det med alkohol og gravide er det egentlig merkelig at man ikke har fått med seg... selv har jeg gjentatte ganger ved sammenkomster fått servert alkohol,og må gang på gang si fra om at nei takk jeg ønsker ikke alkohol...Det er heller få som skjønner at jeg ikke vil ta meg et lite glass engang.. dette inkluderer også en god del av den nærmeste familien... kan ikke fatte og begripe at man fortsatt ikke ahr fått med seg det at alkohol er skadelig for barnet!!! kjenner av og til jeg blir sint... på samme måte er det når enkelte blir fornærmet over at jeg ikke drikker kaffe.. jeg gidder ikke ta noen sjangse på å drikke kaffe...klarer meg veldig godt uten,og elsker et glass vann..hvorfor skal man ta det opp negativt??? knurr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå