Gå til innhold

Dere som jobber i bhg, er dette lurt eller teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i USA for tiden. Her kan man kjøpe litersflasker med hand-sanitizer på butikken (alkohol-gel), ganske rimelig. I lekeparken her må alle barna og de voksne bruke sånn før de kommer og leker. Er det megateit å ta med en sånn flaske til den nye barnehagen når vi skal hjem? Sånn at ungene blir mindre syke? Er de flinke nok til håndvask i bhg? 20 sek innsåpninger mange ganger per dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er så lurt.

Både fordi jeg kan tenke meg at en barnehagestyrer ville være skeptisk til å innføre et produkt kjøpt utenlands som ikke er vanlig i Norge og fordi jeg kan tenke meg at en del foreldre - deriblant meg selv - ville være skeptiske til at ungene skulle "vaskes" med alkoholholdige produkter på daglig basis.

Og for å sitere wikipedia: "In the US alone, there have been more than 12,000 cases of child-related alcohol-poisoning directly attributed to hand sanitizer products."

Skrevet

Her maatte jeg skrive under paa et papir at det faktisk er OK for mitt barn aa bruke det naar han er paa skolen...

Saa da maa de sikkert involvere alle foreldrene,og be om tillatelse?

Finnes jo antibakteriell saape som man kan bruke etter dobesoek..kanskje du kan "donere" det isteden?

Skrevet

Ja, det skal ju brukes med "adult supervision"...

Får ha det i bilen da, og bruke det på vei inn og ut av bhg!

Jeg selv blir så fryktelig syk (bronkitt) når lille krapyl blir forkjøla.

Hmmm... (Nei å ha henne hjemme er ingen "option". )

Skrevet

Hmm. Har du prøvd den nye handsanitiseren som skal virke i tre timer forresten, NL? Den har triklosan i seg tror jeg. Er det det samme som såpa?

Jada, triklosan har og sine begrensninger, men hva er verst, en 2-10 antibiotikakurer i året eller triklosan på henda. Ja, buggsene mine begynner å bli motstandsdyktig mot ab...

Skrevet

Problemet med "felles" lommetørkler er nok mer av årsaken til at unga er så sjuke:p

Ser de tar en sveip på alle unga med samme papiet noen steder. Blir helt dårlig.

Glad de ikke gjør det på veslas avdeling (som jeg har sett)

Utover det, vår bhg har en dispenser med sånn til de voksne, men ikke til barna.

Skrevet

Nei,det har jeg ikke proevd.

Naar svigermor bodde i huset,saa ba jeg alle bruke saant, fordi hun slettes ikke brydde seg selv om haandvask og hygiene foroevrig, og hun var mye daarlig i magen...saa jeg ville iallefall beskytte oss selv.

Men vi bruker det ikek til daglig,selv om jeg har en pumpeflaske staaende.

Naa naar jeg kjenner jeg begynner faa litt saar hals er det derimot noe jeg skal bruke oftere.

Jeg er fael naar det gjelder bruk av bakteridrepende wipes for kjoekkenet og badet. Men ellers er det ikke saa noeye.

Litt bakterier maa vi leve med, ellers blir vi syke ;o)

Skrevet

!!! You've gottobe kidding. Na a.

Det er jo nesten like teit som barnehagen med lus der de hadde felles sengetøy til hele gjengen, de bare strødde det utover. Kanskje jeg få ta med meg en megapakke med papirlommetørkler fra Tyskland istedenfor da... I Tyskland hadde alle ungene et papirlommetørkle plassert bak i strømpisen... Der kunne de ikke nå, haha.

Skrevet

Haha, prakisk forkjølelseshåndtering ala tyskland;)

Og nix, no kidding. Skikkelig ekkelt. Jeg ser for meg de grønne busene bare formerer seg i papiret.

For de bruker jo i det minste papir da, ooo lykke liksom. (First price dopapir, lite sår under nesa etter 3 uker med snørr da)

Skrevet

Vel ja, litt bakterier, men ikke om man er astmatiker som jeg! Jeg hadde bronkitt minst 8 ganger siste året i tyskland... Det er jo IKKE bra... Jeg burde vel leve med munnbind på..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...