Gå til innhold

Hva er egentlig separasjonsangst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har begynt å våkne ørten ganger om natten etter å ha vært soveengel i mange mnd-er. Kuttet ut fra tre til to hviler på dagen men han fortsetter å våkne. Er ikke tenner ( fikk opp 4 samtidig for to uker siden), ikke syk, feber, sulten, våt bleie osv. Våkner, skriker som han er blitt stukket, vil bli tatt opp og trenger tid for å bli roet. Samtidig er han så trøtt at han såvidt klarer å holde hodet oppe og etter litt synging og kos så sovner han søtt før det er på an igjen om 1 time.

Jeg har også merket at han er blitt veldig klengete på meg. Han har alltid hatt veldig godt forhold til pappan og det har vært det samme om mor eller far har lagt, roet, kost osv. Nå skriker han etter mamma og hyler med fulle lunger og gir seg straks han kommer til meg. Om morgenen ender det gjerne med at han kommer oppi vår seng for at vi skal få noen gyldne timer til, da må jeg enten ha ham i armkroken, ha fjeset helt oppi hans ellers hyyyyles det.

Noe som går over???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, stakkar dere alle.... Det er sikkert like slitsomt for han som for dere.

Snuppa her hadde en liten sånn periode, men nå er den over. Det var i forbindelse med da hun fikk første tanna. Det gikk over da tanna kom. Nå er vi på vei inn i en sånn periode igjen, men jeg håper og tror at det er neste tann som lager vei i vellinga. Det eneste som duger er å være så nærme meg som mulig. Helst inni halsen. Utrolig slitsomt.

Tror ikke det har så mye med separasjonsangst å gjøre. Noen ganger er det bare mamma som er det eneste i hele verden som duger. Uansett hvor tette bånd de har til far, vil det alltid være noen bånd som er nærmere mor. De har tross alt vugget i magen vår i lang, lang tid.

Helsesøster her sa det var helt normalt at det i perioder bare var mamma som gjaldt, og at vi bare skulle være glade for det. Ikke alltid like lett å sette pris på det, men....

Skrevet

Ok, ja alt går jo i faser, det eneste jeg sikkert vet om barn er at ingenting er fast ,-) Må jo si at morshjertet ikke klarer å motså liten gutt som ligger og roper "Mammamamammamaaa". Han har fått 8 tenner før 8 mnd så forstår ikke helt at han kan få flere nå uten en pause.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...