Gå til innhold

Stivt lammeskinn etter vask.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som veit om jeg kan gjøre noe for å få det mykt igjen. Det hang forann peisen når det tørket og tror ikke det var så lurt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens det fortsatt er vått etter vask, må du gni det inn med en fast såpe (f.eks Dove - sånt stykke) på baksiden. Da holder det seg mykt.

Skrevet

er det ikke da bedre å bruke grønnsåpe..?

Skrevet

husk at skinnet er hud og at det tørker inn om du tørker det for fort... Ikke bruk grønnsåpe, noe av det sterkeste du får. Er ikke bra. Om du skal bruke såpe bruk milo, eller annen ullsåpe. Om du trenger noe mykgjørende, så må det være ullfett lignende. Vet ikke om det går å få det mykt igjen, da huden sikkert er litt skadet. Men det er veldig viktig å tørke saueskinn, eller andre skinn sakte!!!

Skrevet

Det er berre å bruke det, du kan t.d. gni det over ein bordkant dersom du syns dte blir for hardt rett i vogna eller senga, det mjuknar i bruk. Vask med lanolin ein gong i mellom, då treng du heller ikkje vaske skinnet så ofte. Eg har eit skinn som er bruka i 7 år snart og like fint.

Skrevet

Jeg vasket lammeskinnet med Lanolinsåpe kjøpt på apoteket (egentlig for ammeinnlegg i ull). Hang det til tørk rett forran varmepumpen (her tørker det fort). Det ble ikke stivt i det hele tatt. Børstet det opp med en kattebørste - Så godt som nytt. Kanskje du kan fukte det opp litt igjen, på baksiden og ha på litt lanolinsåpe, da tilfører du jo noe som vanligvis finnes i saueskinn fra naturens side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...