september 07 Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 når kan man gi sanasol til baby/barn? står ikke noe på flasken...
Mammapudding Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Spurte om det samme og fikk til svar at barn under 3 år ikke skal ha sanasol.
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 her får begge ungene biovit, blir det det samme el?
Mammapudding Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Aner ikke..Husker ikke hvorfor barn under 3 år ikke skulle få det, men det var en grunn til det. Skal skrive det om jeg husker på det:)
Mammapudding Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Du kan bruke biovit:) Er mye kunstig søtning i sanasol..Derfor barn under 3 år ikke bør få det.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Jeg fikk beskjed på apoteket att man kunne gi det så fort dem hadde begynt med fastføde.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Jeg ble anbefalt Biovit på helsestasjonen på 1-års kontrollen, men den inneholder også kunstig søtstoff, akkurat som Sanasol.
Mammapudding Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Ja da er det sikkert ikke så farlig med sanasol heller:) Jeg spurte her inne, så det behøver jo ikke å stemme:) Dessuten så vil jeg trekke tilbake mitt "barn under 3 år skal ikke" med "barn under 3 bør ikke"
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Man kan gi biovit, er visst mer kunstig søtning og sitrus-emner i sanasol. Om du tenker å gi det som d-vitamintilskudd i stedet for tran eller vitamin-d-dråper, så husk at du må gi ganske mye mer biovit for å komme opp i anbefalt dagsdose. (Tror det er 13,5 ml biovit som tilsvarer 5 ml tran eller 5 dråper d-vitamin). Så det egner seg kanskje dårlig til helt små babyer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå