mammaTilLinnea Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 vet ikke hva jeg skal velge... vet jo at man taper penger på å velge 80%, men vil samtidlig gjerne være hjemme til barnet er 1 år. da blir det jo isåfall 2 mnd uten noe lønn i det hele tatt! har ikke mulighet til å legge av så mye i mnd før heller... nei, dette var vanskelig;)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Jeg skal være hjemme på 100% for og få mest mulig penger så har jeg oppsparte middler til og dekke noen ekstra mnd i perm. Grunnen til at jeg da må ha 100 er slik at jeg kan ha litt penger og spare av i mnd. Dette er den eneste løsninga til at jeg kan være hjemme litt ekstra og ha det ok økonomisk. Når jeg er ferdig med perm skal barnet til min mor frem til juli for og så begynne barnehage året samtidig som meg i august. 1,5 år,passe alder synes jeg:=)
melkekua™ Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Jeg har valgt 80% jeg da, men vi får det til å gå rundt. Ikke lett for mange den avgjørelsen der.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Nei,den er vrien den asså.. Enda verre og finne en god løsning:=( Har heldigvis muligheten til og være hjemme ekstra,men det hadde ikke gått vis jeg ikke hadde 100% og spare litt av mens jeg er i perm. Så selv om jeg tar ut 100 skal jeg være hjemme lengere hjemme. Gleder meg allerede:=)
Adelina2 Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Hvis du har råd anbefaler jeg 80%...er utrolig tøft å skulle levere fra seg poden når han er 10 mnd..det er lite det..og permisjonen går så utrolig fort.. Taper jo ikke så mye penger på det..du får jo betalt to mnd ekstra...bare med 80 %
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 hum...du vurderer et år med 80% men samtidig kan ikke helt se at du kan ta deg råd til å legge av 20% om du velger 100%? Blir jo tilnærmet samme svar på begge det da, du har ikke råd til annet enn 100%...? Hvorfor velger du ikke da 100%, ser hvor mye du klarer å spare og tar deretter lengre permisjon etter de betalte 44 ukene og ser hvor mye du klarer da å dekke med pengene du har spart? Sagt med beste mening:)
Eva Britt Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Det er 10 mnd permisjon, men ferien kommer i tillegg, så det blir jo litt lenger. Jeg tok 80% med forrige og syntes jeg gikk hjemme en evighet. Hun begynte i barnehage da hun var 11 mnd, og var veldig klar for det. Syntes det var kjedelig hjemme med mamma. Ellers var det litt kjedelig med mindre penger i den nye situasjonen med en ekstra i familien. Denne gangen har vi valgt 100% lønn og så kan jeg evt jobbe deltid dersom vi ikke får barnehage til permisjonen går ut. Det blir over et år likevel med litt overført ferie fra i år.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Vi tok 80%. Tvilte ikke ett sekund! Vil jo være hjemme lengst mulig med ungen... Men er jo værre hvis man ikke får det til å gå opp økonomisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå